Met de titel ‘Agentschap van het jaar’, komt TBWA als grote winnaar uit de 10de editie van de MIXX Awards. Telenet ontvangt de titel ‘Adverteerder van het jaar’. Daarnaast werd tijdens deze editie eveneens een unieke award uitgereikt door Pearl, de allereerste ‘Artificieel Intelligente’ robotjury in België, die speciaal voor deze gelegenheid ontworpen werd. Pearl selecteerde voor deze eerste “Artificial Intelligence Award’ Her Street View van JWT Brussels als winnaar voor ‘Touche Pas à Ma Pote’. Deze campagne werd eveneens door de ‘menselijke’ jury sterk gewaardeerd en kwam als Gold-winnaar uit de bus in de categorie “Best Awareness Campaign”.
Verder gaat de ‘Most Promising Agency Award’ naar Lunar Gravity en werden Dominique Van Santfoort (Proximus Skynet) de ‘Digital Sales Girl van het jaar’ en Utku Er (Amplifi/Dentsu Aegis Network) de ‘Digital Planner van het jaar’.
De jury heeft 156 inzendingen geëvalueerd, waarvan 101 unieke cases. Meer dan 500 specialisten uit de media en marketing waren present voor de uitreiking van deze MIXX Awards 2017, een organisatie van de Belgian Association of Marketing en Bestof, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.
Pearl werd speciaal gecreëerd in samenwerking met DDB Brussels en Faction XYZ ter gelegenheid van de 10de editie van de MIXX Awards. Pearl gebruikt state-of-the-art technologie via Microsoft. "Eerst hebben we de historische data van de voorbije 10 jaar Mixx awards verzameld en gestructureerd. Elke case kreeg daarbij een score aan de hand van de - al dan niet - gewonnen prijs. Vervolgens analyseerden we de inhoud op drie grote criteria: tekst, muziek en beeld. Daarvoor kwantificeerden we zaken als de sfeer, de muziekkeuze, de visuele elementen, de teksten, dialogen, maar ook de gerapporteerde resultaten en de originaliteit."
"Uiteindelijk selecteerde het AI-model daaruit 41 variabelen die de voorbije 10 jaar belangrijk waren. Het AI-systeem gebruikt die nu als criterium om de nieuwe campagnes te beoordelen. Uit onze testen blijkt een accuraatheid van 76%. Pearl leerde zichzelf dus om te denken als een jurylid, en selecteerde dus als winnaar volgens deze AI-criteria de campagne Her Street View van JWT Brussels namens ‘Touche Pas à Ma Pote’. Deze campagne werd eveneens door de ‘menselijke’ jury sterk gewaardeerd en kwam als Gold winnaar uit de bus in de categorie “Best Awareness Campaign.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]