Mmm, zó klinkt de charcuterie van Aubel volgens There

Crea / News

Geheel in lijn met de strategie van Aubel komt het Leuvense communicatiebureau There met een radiospot rond MijnAubelMoment. Het resultaat is een instant feelgoodmoment dat naast meer merkbekendheid ook mikt op een extra smile op je gezicht. En die is right on!

Met deze nieuwe radiospot voor Aubel kiest There voor een nieuwe invulling van het eerder bedachte concept MijnAubelMoment. De luisteraar mag aanschuiven voor een gesprek tussen de mama en haar schattige zoontje Lowie. Veel meer dan ‘mmmmm’ wordt er niet gezegd. Maar dat blijkt meer dan voldoende om jong en oud te laten weten hoe lekker die charcuterie van Aubel wel is. Meer dan 25 seconden heeft there niet nodig om eenvoud te combineren met emotie. Het ondeugende karakter van de mama, de boldness van de voice-over en de nieuwe stoere jingle zorgen voor een catchy geheel dat blijft plakken. De spontane lach die opduikt bij het horen van de kleine Lowie, krijgt de luisteraar er gratis bij.

Met MijnAubelMoment bedacht There in 2019 al een creatief concept dat focust op de boodschap ‘durf genieten van een sneetje charcuterie’. Vorig jaar vertaalde zich dat naar twee tv-commercials die de nieuwe strategie en baseline ‘Da’s durven genieten’ van het Belgische charcuteriemerk Aubel tot leven laten komen. Met de nieuwe strategie onderscheidt Aubel zich duidelijk van andere charcuteriemerken die een vegan/vegetarisch assortiment op de markt brengen. Aubel doet daar niet aan mee en richt zich nog altijd op de consument die wil (en durft) te genieten van een sneetje Belgische charcuterie van de beste kwaliteit.

Credits

  • Client: Aubel, Manuel Castela Brand Manager
  • Agency: there
  • Copywriting : Vicky Janssen (NL), Fabrice Storti (FR)
  • Account Team: Heidi Carlens & Marijke Vandenbosch
  • Production Company: Raygun, Toon Jansegers