Je eerste job vinden met massa’s talent maar ook tonnen géén werkervaring: da’s niet evident. Daarom kunnen jongeren vanaf 1 februari hun eerste sprong in de arbeidsmarkt maken met MNM JumpJobs: een betalend contract van 1 maand waarmee je ervaring kan opdoen in verschillende sectoren. Dit initiatief van MNM – in samenwerking met VOKA, Itzu Jobs, Squire, VRT en de Vlaamse Overheid – geeft werkzoekende jongeren de springplank die ze verdienen.
Wunderman Thompson bedacht zowel de naam als een aanstekelijke campagne om jongeren te laten solliciteren voor MNM JumpJobs. Met de zegen van 90’s-icoon 2 Unlimited werd het bekende nummer “Jump for Joy” omgedoopt tot “Jump for Jobs”. Het werd de soundtrack van een televisiespot waarin jongeren hun unieke talenten demonstreren en vervolgens richting die eerste job springen met rasechte jumpmoves. Ook in de printcampagne en op sociale media wordt er voluit gejumpt voor jobs. En voor wie de handen uit de mouwen wil steken is er maar één adres: mnmjumpjobs.be.
Credits
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: MNM
Client contact: Steven Lemmens, Elisabeth Roelandt, Céline Decock, Jill Mols, Tine Van Kerkhoven, Lien Dewaele
Creative Directors: Merel Van den Broeck, Manuel Ostyn, Pieter Staes
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Account team: Valérie Rosiers, Stephanie Katic
Strategy: Evert Van den Broeck
Design: Jeffrey Uten
DTP: Jan-Bart Debruyne
Agency producer: Amélie Van Campen, Thomas Anthoni
Production Company: Amok
Director: Max Pauwels, Khaël Touag
DOP: Edouard Legrelle
Photography: Lichtwaas
Sound: MNM, Menno Van Riet