MNM en Wunderman Thompson vonden Hooverphonic wél geknipt om te winnen

Zaterdag 22 mei verdedigde Hooverphonic onze nationale driekleur in de finale van het Eurovisiesongfestival. Maar er was vorige week één iets dat meer over de tongen ging dan ‘The Wrong Place’, de sublieme song waarmee de band op het hoogste schavot hoopte te eindigen… Het kapsel van frontman Alex Callier.
De ietwat gewaagde coiffure, die in kappersvaktermen beter bekend staat als de French Crop, werd herdoopt tot de Coupe Callier. Op sociale media werd Calliers haartooi met hoongelach ontvangen. Dat kon niet de bedoeling zijn.
Om te tonen dat heel de natie achter Alex en Hooverphonic stond, lanceerden MNM en Wunderman Thompson de Coupe Callier filter op Instagram. Een face filter die, zoals de naam al doet vermoeden, jou een Alex Callierkapsel aanmeet. Die werd meteen uitvoerig gebruikt, zelfs Geike Arnaet testte de filter uit.
Credits
-
Client: MNM
-
Client Contact: Elisabeth Roelandt, Steven Lemmens
-
Account Manager: Valérie Rosiers
-
Creative Director: Merel Van den Broeck
-
Creative: Tijs Dejonckheere
-
Filter development: Playar Studio
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]