Zaterdag 22 mei verdedigde Hooverphonic onze nationale driekleur in de finale van het Eurovisiesongfestival. Maar er was vorige week één iets dat meer over de tongen ging dan ‘The Wrong Place’, de sublieme song waarmee de band op het hoogste schavot hoopte te eindigen… Het kapsel van frontman Alex Callier.
De ietwat gewaagde coiffure, die in kappersvaktermen beter bekend staat als de French Crop, werd herdoopt tot de Coupe Callier. Op sociale media werd Calliers haartooi met hoongelach ontvangen. Dat kon niet de bedoeling zijn.
Om te tonen dat heel de natie achter Alex en Hooverphonic stond, lanceerden MNM en Wunderman Thompson de Coupe Callier filter op Instagram. Een face filter die, zoals de naam al doet vermoeden, jou een Alex Callierkapsel aanmeet. Die werd meteen uitvoerig gebruikt, zelfs Geike Arnaet testte de filter uit.
Credits
-
Client: MNM
-
Client Contact: Elisabeth Roelandt, Steven Lemmens
-
Account Manager: Valérie Rosiers
-
Creative Director: Merel Van den Broeck
-
Creative: Tijs Dejonckheere
-
Filter development: Playar Studio
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]