MNM gaat de boer op met Boerenbond

Crea / News

Vlaamse boeren zijn bijzonder. Nergens ter wereld slagen landbouwers erin om op zo’n kleine oppervlakte zo’n enorme diversiteit te telen. Om alle mooie boerenverhalen over te brengen bij een breed publiek schakelde Boerenbond de hulp in van jongerenzender MNM.

Boerenbond wil de Vlaming opnieuw bewust maken van de weg die voorafgaat aan alle topproducten die op ons bord belanden. Met de beweging #Boerentrots wil ze de stiel op een positieve manier onder de aandacht brengen. Om meer aandacht en impact te genereren voor het project, nam Boerenbond jongerenzender MNM onder de arm.

Awareness creëren bij een breed publiek en via storytelling de mooie boerenverhalen brengen, dat waren de hoofddoelstellingen van adverteerder Boerenbond. Het brede bereik vonden ze bij MNM. Om de verhalen te laten aansluiten bij het jonge publiek van de zender werd een op maat gemaakte ‘jongeboerentoer’ opgezet.

Tijdens de jongeboerentoer trok Tom De Cock met zijn hele Planeet naar vier boerderijen in alle uithoeken van Vlaanderen. Daar ging hij overal een handje toesteken: biggetjes werden geknuffeld, stallen werden uitgemest en fruit werd geplukt. Via een luchtig radioprogramma kregen twee jonge boeren en boerinnen dagelijks een podium om aan een breed publiek te vertellen dat er in de landbouwsector ook veel jonge mensen aan het werk zijn en dat de sector dus jong, modern en innovatief is. Op deze manier werd de campagne op een natuurlijke en relevante manier geïntegreerd.

Het aantal volgers van de beweging liep ondertussen op tot meer dan 4000. Tom De Cock kreeg tijdens zijn toer hulp van TikTokker Céline Dept, buurtflik Andy Peelman, seksuologe Lotte Vanwezemael en Miss België Celine Van Ouytsel, wat de impact en het bereik van de campagne nog vergrootte.