Mobile Vikings en At-thetable laten kijker surfen tijdens reclame

Crea / News

Een video met een gat erin ter grootte van een smartphone of één die je favoriete Youtube-filmpje combineert met het aanbod van Mobile Vikings? In de nieuwe campagne van Mobile Vikings gunt de mobiele operator de kijker wat ze het liefst doen tijdens het reclameblok: gewoon blijven verder surfen op hun smartphone. “Gemiddeld checken we zo’n 70 keer per dag onze smartphone,” legt Maarten Raes uit, Brand & Marcomms lead bij Mobile Vikings. “Dat doen we vooral als we even moeten wachten of wat afleiding nodig hebben. En dus ook tijdens de reclame online, op radio en televisie. Dat leek ons meteen een zeer sterk vertrekpunt voor onze nieuwe campagne. Want geef toe: we konden deze realiteit toch moeilijk naast ons neerleggen als mobiele operator?”

In verschillende interactieve video’s gunt Mobile Vikings de kijker wat ze het liefst doen: zowel online als op tv zijn deze grappige spots zo gemaakt dat je gewoon kan verder surfen terwijl je toch de boodschap van Mobile Vikings meepikt. Zo zit er een gat ter grootte van een smartphone in één tv-spot en krijg je dan weer 10 seconden de tijd om je smartphone te checken in een andere. In nog een derde spot wordt je favoriete Youtube-filmpje gewoon gecombineerd met het aanbod van Mobile Vikings. En bij die nieuwe aanpak hoort ook een nieuwe baseline: keep your smartphone smart. Want het is niet omdat je een smartphone hebt, dat die zich ook smart gedraagt. Daarvoor heb je het aanbod van Mobile Vikings nodig: onbeperkt surfen en bellen voor maar 29 euro per maand waarmee je tot 25% goedkoper belt. Komiek Bert Gabriëls was bereid om de hoofdrol op zich te nemen. Zijn persoonlijkheid past perfect bij de droge no-nonsens humor en zelfrelativering die zo eigen is aan het merk.“Het was in deze Corona-tijden uiteraard geen sinecure om zo’n productie voor elkaar te krijgen,” zegt Dagmar Duportail, producer bij The Breakfast Club. “Zeker omdat de regisseur, Henk Loorbach, een Nederlander is.” Het Gentse productiehuis heeft dan ook geen enkele moeite gespaard om deze productie toch tot een goed einde te brengen. “Denk bijvoorbeeld aan een set met 4 verschillende cateringtafels, telkens 1,5 meter van elkaar of monitors op 4 verschillende plaatsen zodat de productie toch kon opgevolgd worden. Om nog maar te zwijgen van de tientallen mondmaskers en liters handgel. De acteur diende bijvoorbeeld ook zijn eigen kleding mee te brengen doordat kledingzaken nog gesloten waren en online aankopen moeilijk betrouwbaar waren qua leveringsdata.”

Ook de radiospots werden productietechnisch vanop afstand geregisseerd en opgevolgd. Die gaan trouwens op hetzelfde elan verder: omdat mensen anders toch maar met een half oor luisteren, trekken deze humoristische spots van Mobile Vikings je aandacht op een wel heel aparte manier. Zo wordt bijvoorbeeld het woord surfen vervangen door het geluid van een pauw of het woord smartphone door het woord ‘kattenbak’. De integrale campagne loopt vanaf vandaag zowel online, op televisie, radio als in de cinema.

Credits:

Client: Mobile Vikings

Contact: Bart De Groote, Maarten Raes

Agency: at-thetable

CD: Sebastien Van Reet

Creation: Joeri Van Den Broeck & Dieter De Ridder

Account: Julie Standaert

Strategy: Maarten Vanthemsche

Agency Producer: Karen Strypens

TV Production Company: The Breakfast Club

Producer: Dagmar Duportail

Director: Henk Loorbach

Radio Production Company: Raygun

Design: Thomas Ploem