Mobile Vikings en Towel Media smijten de decoder buiten

Crea / News

Sinds de zomer van 2022 biedt telecom operator Mobile Vikings naast mobiele abonnementen ook thuis-internet aan binnen haar gamma. Een ideale oplossing voor hoge volume gebruikers zoals streamers. Vooral de jonge generatie neemt namelijk geen tv-aansluiting meer, maar streamt voortdurend online content via kanalen als Netflix, Disney+, Streamz, VTM Go, VRT MAX, enz. Mobile Vikings wil deze ‘kabelknippers’-evolutie kracht bijzetten en zo heel België bevrijden van zijn decoder. Branded content agency Towel Media werd gevraagd om hiervoor een origineel online concept te creëren.

Op tour met Mission Viking

Towel Media ontwikkelde “Mission Viking”, een branded video format met een directe link naar het buiten smijten van een decoder. Het resultaat: een zesdelige YouTube-serie waarin iedere aflevering twee teams van twee influencers/vloggers en hun cameraman de strijd aan gaan. Het eerste team bestaat uit Ender Scholtens en Maximiliaan Verheyen, het tweede team uit Jaël Ost en Sven van Alboom. De rol van ‘game master’ wordt ingevuld door Nicolas Caeyers.

Alle Mission Viking-opdrachten staan in het teken van het kabelknippen en bevatten - in lijn met de Mobile Vikings-stijl - een stevige portie rebelsheid. Bijvoorbeeld: probeer een onschuldig slachtoffer uit zijn of haar huis te lokken met een originele prank en vervang ondertussen stiekem de decoder door een streaming-apparaat. Of: stream een film op een ontoegankelijke locatie die een link met het thema bevat. Het team dat de opdracht het best tot een goed einde kan brengen, wint de episode. 

De Mission Viking reeks wordt ingezet op het YouTube-kanaal van Mobile Vikings sinds 6 december en extra versterkt via verschillende online kanalen van zowel Mobile Vikings als die van de influencers. Tweewekelijks verschijnt er een nieuwe episode.

"Mission Viking is een onderdeel van een grotere eindejaarscampagne om ons standpunt over cord cutting uit te dragen," zegt Laurens Selathuri, go to market expert bij Mobile Vikings. "De gedachte van deze missie en het starten van een movement leek een logische stap in ons doel om Vlaanderen duidelijk te maken dat ze niet langer een middle man moeten betalen voor tv programma's en series die rechtstreeks beschikbaar zijn. Met deze campagne via de voor de hand liggende kanalen is het natuurlijk makkelijk om de menigte te bereiken en dat doen we nu zeker ook, maar Mission Viking biedt de mogelijkheid om er ook een verhaal aan te koppelen en te tonen dat we het menen."

Jelan Vandevenne, country manager Belgium bij Towel Media, vult aan: "Na succesvolle formats als ‘The Express’ (Mentos België) en ‘Lijn5G’ (Tele2 Nederland) gecreëerd te hebben, zagen we veel potentieel in het produceren van een YouTube serie voor Mobile Vikings en hun uitdaging om België decodervrij te maken. Het siert de Mobile Vikings-gedurfdheid om te kiezen voor concept dat 100% past bij deze missie en zo de wereld van branded YouTube content te betreden."

Ontdek de eerste aflevering van Mission Viking hier: