Mobile Vikings knalt het internet door je kot met At-thetable

Crea / News

Mobile Vikings schudt de telecommarkt weer grondig door elkaar. 14 jaar geleden bestormden ze de mobiele markt met betaalbare data voor alle Belgen. Nu verovert het merk nieuw grondgebied met de uitrol van hun eigen vast internet.

“We lanceren eigenlijk Mobile Vikings 2.0. Naast ons lang bestaand mobiel aanbod kan de consument nu ook vast internet bij ons afsluiten. En dat tegen topsnelheid, superscherpe prijzen en onze unieke ‘Vikings-first’ klantenservice. Zo’n belangrijke uitbreiding van ons aanbod verdient een lancering die met de nodige power binnenkomt. At-thetable begreep de omvang van het project, en deed er in de creatie nog een schepje bovenop,” vertelt Maarten Raes, lead sales en marcom bij Mobile Vikings.

‘Mobile Vikings knalt het volledige internet door je kot’. Met de nadruk op ‘knallen’. Want zowel in video, (D)OOH als radio wordt de kijker, net zoals het hoofdpersonage van de tv-spot, overdonderd door een massa die recht uit het internet komt gestormd. We zien als het ware het volledige internet de revue passeren: referenties naar games, video calls, online shopping, memes maar ook social media en uiteraard streaming tot zelfs porno. (Van horen zeggen, toch.)

“Het was een uitdaging om al de verschillende stijlen van de gekozen referenties met elkaar te mixen, in één visueel impactvol geheel,” legt Girbe Bogaerts, art director bij At-thetable, uit. “Productiehuis KXRXT, onder leiding van Thomas Hofman, ging met ons deze uitdaging aan. Zonder af te wijken van de typische Mobile Vikingsstijl, creëerden we samen met de Londense regisseur Greg Barth een campagne die knalt!”

De audio van spots en de radio werden verzorgd door Sonhouse.

Credits

Client : Mobile Vikings
Contacts : Maarten Raes
Agency : at-thetable by DPG Media
CD : Sebastien Van Reet
Copywriter : Lukas Vos
Art Director : Girbe Bogaerts
Account Director : Julie Standaert
Strategy : Jorian Vanvossel
Head of Design : Thomas Ploem
Agency Producer : Karen Strypens
Film Production Company : KXRXT
Director : Greg Barth
DOP : Piet Deyaert
Executive Producers : Bram Coppens, Thomas Hofman
Producer : Sabrina Terrin
Editor : Koen Timmerman
VFX: StatisVFX
Online Post Production : FramesPostProduction
Music & Sound Production Company : Sonhouse