Mobistar behaalde in het eerste kwartaal van 2016 opnieuw solide financiële resultaten: de omzet uit mobiele diensten steeg met 2,9 % jaar-op-jaar tot 254,3 miljoen euro, mede dankzij de hogere opbrengsten uit postpaiddata. Deze groei is vrij van regelgevende impact van roaming, aangezien de daling van de tarieven enkel van toepassing zal zijn vanaf het tweede kwartaal van 2016. Ondertussen is Mobistar zich blijven toeleggen op het behoud en de ontwikkeling van zijn postpaidklantenbestand, tot 73/27 %.
Op 1 maart 2016 onthulde Mobistar zoals bekend zijn nieuwe aanbod voor internet en digitale televisie. Aan het einde van het eerste kwartaal van 2016 kwam 44% van de Belgische gezinnen, of 2,1 miljoen gezinnen, al in aanmerking. Ondersteund door de groei van de omzet uit diensten, bevestigt Mobistar zijn volledige 2016 jaarvooruitzichten met een geherformuleerde EBITDA variërend tussen de 270 en 290 miljoen euro exclusief kabelkosten. Ook verwacht Mobistar dat de mobiele investeringsuitgaven in 2016 circa 145 miljoen euro zullen bedragen, bovenop de activering van de kosten voor apparatuur bij klanten en van de installatiekosten in verband met het convergente internet en digitale TV aanbod.
Maar dit is misschien de laatste keer dat we het hier over Mobistar hebben. Zoals bekend heeft de raad van bestuur van Mobistar unaniem voor de invoering van het merk Orange in België gestemd. "Sindsdien hebben de operationele voorbereidingen enorme vooruitgang geboekt," zo luidt het. "De werknemers van Mobistar zijn enthousiast over de invoering van het Orange-merk. Met ingang van 9 mei 2016 zal het Orange merk worden ingezet voor alle productlijnen, en krijgt de nieuwe convergente positionering van Mobistar een nieuw elan."
Chief executive officer van Mobistar, Jean Marc Harion: "Wij hebben in het eerste kwartaal van 2016 een belangrijk keerpunt bereikt: de omzet uit mobiele diensten en de onderliggende geherformuleerde EBITDA hebben opnieuw aangeknoopt met groei. Wij hebben vooral maatregelen genomen om onze mobiele activiteiten aantrekkelijker te maken en tegelijkertijd de laatste hand gelegd aan de hoekstenen van onze convergente strategie. Verder ben ik erg blij met de veelbelovende start van ons internet en digitale TV-aanbod. Onze klanten zijn van mening dat we een uitstekende ervaring aanbieden tegen een aantrekkelijke prijs. Dit kwartaal is tevens het eerste kwartaal van ons nieuw 2016-2020 ontwikkelingsplan, dat vooral is gericht op de uitbreiding van ons mobiel marktaandeel, zowel door optimaal in te spelen op de steeds grotere vraag van klanten naar mobiele data, als door de positionering van Orange als een convergente operator in België."
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]