Mobistar verdwijnt uit straatbeeld

Orange

Communication / News

Orange

De raad van bestuur van Mobistar heeft zich op voorstel van het managementteam uitgesproken voor de wijziging van de merknaam Mobistar naar Orange in België. Orange heeft een aandeel van 53% in Mobistar. De goedkeuring van de aanname van het merk Orange in België impliceert geen enkele verandering in de eigendomsstructuur van Mobistar, noch van een eventuele versterking van het belang van de Orange groep. De merkwijziging impliceert tevens geen enkele verandering in het bestuur van het bedrijf of de beheersautonomie van het management.

De afgelopen jaren voerde Mobistar verschillende diepgaande analyses uit om een antwoord te vinden op de vraag of het aangewezen is om de merknaam Mobistar te vervangen door Orange. De resultaten van de analyse uitgevoerd in 2015 volgend op de Belgische marktevolutie hebben het managementteam ertoe gebracht om een voorstel tot merkwijziging op tafel te leggen bij de raad van bestuur. Door de banden met de Orange Group sterker aan te halen, zal Mobistar bovendien een nog directere toegang verkrijgen tot de innovatie en technische expertise op groepsniveau en zo profiteren van de wereldwijd erkende kracht van de merknaam Orange.

De raad van bestuur van Mobistar gaf het directiecomité de opdracht om de implementatie van het merk Orange in België voor het einde van het jaar 2016 af te ronden.

De voorzitter van de raad van bestuur van Mobistar, Jan Steyaert: "In zijn bijna 20-jarig bestaan heeft Mobistar de Belgische telecommunicatiemarkt vernieuwd en gedemocratiseerd. De aanname van een groot internationaal merk zoals Orange zal de onderneming in staat stellen om de Belgische markt te blijven dynamiseren in het voordeel van de consument. Het is daarom dat onze Raad van Bestuur zonder reserve en unaniem heeft gestemd vóór de merkwijziging zodat Mobistar zich verder kan ontwikkelen onder het merk Orange."

Jean Marc Harion, CEO van Mobistar: "De aanname van de naam Orange is een unieke en mooie kans om onze aanwezigheid op onze markten te versterken en ons te helpen bij onze intrede op de convergente markt, meer bepaald bij de komende lancering van ons kabelTV- en vast internetaanbod voor onze residentiële klanten en onze recente lancering van de nieuwe Pulse-aanbiedingen voor bedrijven. Op de professionele markt zal de naamswijziging ons ook helpen om onze leiderspositie te herbevestigen in het segment van internationale diensten zoals machine-to-machine en Internet of Things.

De klanten moeten niets ondernemen, Mobistar zal hen informeren op hetzelfde moment als wanneer het verdere operationele details bekend zal maken.