In Londen werden de jaarlijkse Design & Art Direction Awards (D&AD Awards) uitgereikt ter viering van de grootste creatieve uitschieters van het voorbije jaar. Ogilvy & Social.Lab, in samenwerking met Visit Flanders, wist met de ‘Mud Soldier’ een Yellow Pencil in de wacht te slepen in de categorie ‘Brand Experience & Environments' en is daarmee het eerste Belgische bureau dat daarin slaagt.
100 jaar geleden kwamen bij de Slag bij Passendale bijna 500.000 mensen om het leven in iets meer dan drie maanden. Velen verdronken in de loopgraven, die veranderden in dodelijke moddervallen toen onophoudelijke regen neerviel op het slagveld. De Slag van Passendale was een van de meest dodelijke en nutteloze veldslagen in de Eerste Wereldoorlog. De moddersoldaat is ontworpen om langzaam op te lossen in de regen en binnen een paar dagen te verdwijnen. Het tijdelijke beeld was bedoeld om het publiek te herinneren aan het offer dat deze soldaten brachten en om toeristen aan te moedigen de Flanders Fields te bezoeken.
Credits
Creative Director: Mathieu Cardon
Concept: Mathieu Cardon
Art Director: Gauthier Fairon, Arnaud Gerats, Sébastien Stevens
Copywriter: Raphael Allegro, Bill Bilquin
Strategy: Jakub Hodbod en Julie Frederickx
Global Head of Media Strategy: Mathieu Gillain
COO: An Vande Velde