MOEDER EN DOCHTER, OF ZEG MAAR: MARIE-LAURE EN LÉA

Communication / News

Marie-Laure Cliquennois is creative art director bij TBWA en mama van influencer Léa Ginterdaele, beter bekend als Leajplf. Die laatste, die pendelt tussen Brussel, Parijs en zelfs Montreal, zal binnenkort de kaap van 55-duizend volgers bereiken op Instagram. Moeder en dochter vertellen ons, tijdens een hartig gesprek, over wat hen bindt in de werelden van reclame en influencers, die vandaag meer dan ooit met elkaar verbonden zijn.

All Stars aan de voeten, een koffietje met havermelk in de hand: welkom in de leefwereld van Léa, 21 jaar en afgestudeerd in cognitieve neurowetenschappen aan de Universiteit van Montréal. En oh, ze is ook voltijds Instagrammer/YouTuber en TikTokker. Naast haar zit mama Marie-Laure, gepassioneerd door reclame en altijd van alles op de hoogte. De twee maken zelfs elkaars zinnen af. Een inspirerende moeder-dochterrelatie! “Haar werk interesseert me, maar zelf ben ik liever influencer. Ik heb graag alles in eigen handen. Ik creëer van A tot Z en ik sta in direct contact met mijn klanten,” legt Léa uit. “Anderzijds is het wel een boost voor de creativiteit, ouders die reclame ademenen. Dat komt mij vandaag zeker ten goede.”

“Ik zou het werk van Léa nooit kunnen doen. Ik ben geen digital native,” vult Marie-Laure aan. “De sociale media volg ik maar passief, in tegenstelling tot Léa en haar generatie, die erg actief is. Toch heeft het feit dat zij er zo mee bezig is me geholpen om die tendens te begrijpen, die nieuwe vorm van marketing voeren. Dat is erg handig als creative art director.”

[...]

Het volledige artikel leest u hier