Moeije e zaksken emmen?

Crea / News

De Blauwe PeerAalst is een fijne winkelstad, al weet men dat buiten Aalst nog te weinig. Daarom start de stad met een promo-campagne waarbij 3.500 zakjes met een ludiek opschrift worden verdeeld. Op 16 maart kan je in de winkels zo’n ‘tamzak’, ‘balzak’, ‘platzak’ of ‘gelukzak’ te pakken krijgen.
Met een ludieke promotiecampagne en bijhorend filmpje met Iwein Segers in de hoofdrol wil Aalst meer shoppers uit de ruime regio verleiden om eens naar Aalst ‘af te zakken’. “De campagne knipoogt naar de typische uitspraak aan de toonbank ‘Moeije e zaksken emmen?’,” zegt schepen van Economie Katrien Beulens. “Dit ludiek filmpje werd via sociale media gelanceerd op 27 februari en mikt op heel wat views in Aalst en de ruime regio. Dit is meteen het startschot van de promotiecampagne om Aalst als shoppingstad in de markt te zetten.”

De campagne ‘Zaksken emmen’ werd uitgewerkt door communicatiebureau De Blauwe Peer. “De troeven en de veelzijdigheid van Aalst als shoppingstad worden op een humoristische wijze in de kijker gezet met ‘shoppingtassen’ als rode draad,” vervolgt Katrien Beulens. “De Aalsterse handelaar fungeert als ambassadeur voor de campagne. De bedoeling is dat de stoffen shoppingtassen een duurzaam hebbeding worden die opduiken in het straatbeeld.” Deelnemende handelszaken zullen te herkennen zijn aan een opvallende raamsticker. Elke tiende klant is een gelukzak en ontvangt een stoffen shoppingtas met grappige opdruk. De stad bedeelde er in totaal 3.500.