Clementine en Maaike Cafmeyer promoten de Westhoek

Crea / News

Om de troeven van de Westhoek bij de Vlamingen te promoten, lanceerde Toerisme Westhoek de campagne De Grote Goesting. Voor het derde opeenvolgende jaar mocht productiehuis Clementine een nationale tv- en online spot ontwikkelen. Dit jaar strikten ze meesteractrice Maaike Cafmeyer, bekend van onder andere Bevergem en Eigen Kweek.

“Moej nu ne keer etwa weetn?” vraagt ze de kijker aan het begin van de spot. Daarmee is de toon direct gezet. Vanuit een heerlijk charmant eetcafé diep in de Westhoek gaat ze op zoek naar de bron van de grote goesting. In grandiose kaders proeft ze van streekproducten en geniet ze van de frisse lucht.

Wie de streek al kent, trekt naar de Westhoek voe de goeste. Dankzij de nationale tv-campagne weet binnenkort iedereen waarom ze naar de Westhoek moeten afzakken. In het online magazine van De Grote Goesting vind je de lange lijst van activiteiten in de Westhoek waarbij genieten centraal staat: Trappist proeven, varen op het stille water van de Ijzer, Heuvellandse wijn op wereldniveau degusteren, fietsen langs de hoppevelden, zelf kaas maken...

“Een spot draaien met een talent als Maaike Cafmeyer mogen ze aan het lijstje toevoegen,” weet regisseur van de spot Barbara Dejonghe. “Onze crew heeft gedraaid met héél veel goeste.”

De grote goesting loopt nog de komende twee jaar. Clementine is alvast van plan om de film op een videofestival in te dienen. Het productiehuis uit Roeselare werd reeds eerder bekroond met een award in Brussel en Montreux voor de Westhoek toerismefilm Kom toch were.