
Mag je lachen met vegetariërs? Want dat is wat volgens enkele klagers het geval was met een spotje van het vleeswarenmerk Aoste. De Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) vindt alvast niet dat de spot in strijd is met de regels rond humor in reclame. De sequens van beelden waarmee de levensstijl van het afgebeelde gezin wordt getoond is niet letterlijk te nemen, vindt de JEP, maar verwijst op een manifest overdreven manier naar de 'sixties', zonder dat de betrokken familie hierbij negatief in beeld wordt gebracht of een oordeel wordt geveld over hun levenswijze. De Jury meent "dat de gebruikte scènes dermate absurd en overdreven overkomen dat de gerealiseerde humoristische knipoog onmiskenbaar naar voor zal komen bij het grote publiek."
De Jury is derhalve van oordeel "dat het in deze reclame geschetste beeld door de gemiddelde consument niet aanzien zal worden als een letterlijk te nemen realistische weergave van de ruime groep van personen die er heden ten dage voor opteert geen vlees of dierlijke producten te consumeren."
Of u vlees eet of niet, u kunt dus zonder schadelijke gevolgen nog eens naar het spotje kijken.
https://www.youtube.com/watch?v=WyQSB6Q3m3c
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]