Mooimakers en Mortierbrigade maken samen de lente schoon

Crea / News

Vlamingen hechten niet alleen veel waarde aan het schoonhouden van hun eigen woning, ze ergeren zich ook aan zwerfvuil op straat. En toch belandt er nog steeds veel afval op straat, wat resulteert in meer dan 40.000 ton zwerfvuil en sluikstort in Vlaanderen. 

Om hier verandering in te brengen, is het dus belangrijk dat we ook zelf de handen uit de mouwen steken. Dit gebeurt tijdens de jaarlijkse lenteschoonmaak, met meer dan 110 georganiseerde acties verspreid over heel Vlaanderen. Mooimakers en Mortierbrigade doen een oproep aan iedereen: beperk je niet tot je eigen huis, maar zorg ook voor een nette buurt.

De productie voor de lopende social media-campagne werd verzorgd door BounceRocks, onder regie van Jimmy Kets. De radio-creatie nam Sonhouse voor haar rekening.

Credits:

Client: Mooimakers
Client contacts: Carole Michels & Klaartje De Boeck
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Kato Vochten & Febe Ampe
Strategy: Maaike De Wae
Media & Comms Strategist: Chenling Zhang Account Director: Anneleen Vande Voorde Account Manager: Hanne Polé
Account Executive: Emma Robberechts Social Lead : Lisa Smets
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Production Company: BounceRocks
Executive Producer: Roxane Lemaire
Producer: Luka De Ceuster
Production Assistant I: Amber Schildermans Boon
Production Assistant II: Sam Vanonckelen
Photographer & Director: Jimmy Kets
Assistant Photographer: Matias Batalle
DOP: Bert Degraeve
Focus Puller: Zeno Dockx
Gaffer: Tinus Dams
Assistant Gaffer I: Koen Martens
Assistant Gaffer II: Lisa Dhooghe
Styling: Laura Gryseels
MUA: Sabine Peeters
Offline Editor: Olivier Lambrechts
Online Editor: Annelies Carnoy
Grading: Xavier Dockx
Retouching: Patrick Bras
Sound Studio: Sonhouse