Mortierbrigade en Mooimakers ploggen en vloggen

Crea / News

Mooimakers lanceert jaarlijks een campagne die oproept om zwerfvuil op te ruimen. De afgelopen maanden voegde Mooimakers hier samen met actrice Lauren Müller (Thuis-personnage Thilly) vier plogvlogs aan toe. In deze online video’s gaat Lauren op stap met BV’s om samen al wandelend zwerfvuil op te ruimen.

Het begon allemaal toen Lauren Müller tijdens de lockdown veel ging wandelen. Vanwege haar liefde voor de natuur, besloot ze tegelijk ook afval te rapen. Zonder dat ze het zelf wist, was Lauren aan het plandelen geslagen. Dat is de trage variant van ploggen, al joggend zwerfvuil oprapen. En omdat alleen plandelen ook gewoon maar alleen is, nodigt ze in de plogvlogs van Mooimakers enkele vrienden uit om er stap voor stap een mooiere wereld van te maken. In de vlogs zien we Leen Dendievel en Yemi Oduwale uit Thuis met zwerfvuil aan de haal gaan. Maar ook Nora Dari, Veerle Dejaegher en Nathan Naenen uit de jongerenreeks WTFock maken er samen een propere wereld van. Terwijl Lauren en co het aan de grijpstok krijgen met al het afval dat ze tegenkomen, delen ze hun liefde voor de natuur en hun afkeer voor zwerfvuil.

Het resultaat zijn vier films die ook nu nog worden verspreid. Elke vlog wordt eerst geteased op de Instagrampagina van Lauren Müller en de Facebook- en Instagrampagina van Mooimakers. De volledige versies zijn daarna ook te zien Facebook en Instagram én op de website van Mooimakers.

Momenteel zijn er drie plogvlogs gelanceerd met de vierde gepland. De eerste twee vlogs zorgden samen al voor bijna 600 000 impressies. Met een bescheiden advertising budget van 500 euro, is dat proper gedaan van Mooimakers. En als u aan de kant van de weg een plogger ziet die verdacht veel op Jens Mortier lijkt... niet twijfelen!

CREDITS

Client: Mooimakers
Client contacts: Kelly Baetens & Carole Michels

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends

Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Social Creative: Emma Poorters

Strategy: Laura Deknock
Lead Producer: Margaux Mariens Producer: Gwen Reynaert
Social Media Manager : Emma Poorters

Production Company: Videofy