Mooiste retailfolders op een rij

Awards / Media / News / Retail

Winnaars Folder van het Jaar 2018Tijdens het Consumer Activation Forum van 29 november werden de winnaars bekend gemaakt van de 6e Folder van het Jaar-verkiezing. Een 8-koppige vakjury boog zich samen met een uitgebreid consumentenpanel over de reclamefolders van retailers, merken en andere adverteerders en kozen daaruit hun absolute favorieten in 5 verschillende categorieën.
Dit zijn de beste folders van 2018:

  • Supermarkten: ALDI
  • Home, DIY, tuin en dier: Hubo
  • Elektro en telecom: MediaMarkt
  • Beauty, lifestyle en merken: Kruidvat
  • Vakjury: MediaMarkt

MediaMarkt werd door de vakjury tot winnaar uitgeroepen omwille van de innovatie omni-channel aanpak van hun ‘Golden pages’ campagne waarin de folder een centrale rol speelde. Zowel online als in de brievenbus werd in honderden folders zo’n gouden pagina verstopt. Elke consument die een gouden pagina vond, won één van de prijzen met een waarde tot € 8.000. Davy Claeys, advertising manager bij MediaMarkt Saturn België, blikt tevreden terug: “Dankzij deze ‘Gouden Pagina’-actie hebben we op een creatieve manier onze folder in de kijker gezet. Consumenten keken niet alleen uit naar de nieuwste MediaMarkt promoties, maar waren ook benieuwd of ze bij de winnaars waren.”
En Aldi? De erkenning doet enorm veel plezier, zegt Isabel Henderick, business unit director MarCom bij ALDI: "In 2018 hebben we onze folder een grondige make-over gegeven. Het resultaat is een mooie folder vol aantrekkelijke producten gefotografeerd in een leuke sfeer. Af en toe doen we er een knallende slogan als toetje bovenop. De ALDI-klant is duidelijk fan van de folder en dat heeft een positief effect op de verkoopresultaten."
Folder van het Jaar