MoPETS en Serviceplan brengen huisdierenvrienden samen

Crea / News

Sinds de lockdown lopen heel wat dierenasielen leeg en raken onze huiskamers almaar dichter bevolkt. België telt zo’n 4 miljoen honden en katten, en verschillende dierenasielen registreerden de voorbije maanden zelfs 20 procent méér adopties. Een verrassing is het zeker niet: veel Belgen zagen namelijk het voorbije jaar een huisdier als dé oplossing om de leegte op te vullen die de lockdown met zich meebracht. Daarbij komt ook nog dat vooral millennials hun huisdier steeds vaker als hun kind zien. Het maakt meteen duidelijk dat de hele huisdierenbusiness meer dan ooit booming is.

Dat alles brengt ook nieuwe beroepen, hobby’s en trends met zich mee: van canicross en dogwalking over gastronomische gerechten voor huisdieren tot kattenmeubels en huisdiervriendelijke hotels. Catsitting is als job zelfs bijna net zo populair als babysitten. Kortom, de jongste maanden is er een absolute explosie van nieuwe en creatieve producten, uiteraard allemaal in het voordeel van onze huisdieren. Maar wie ziet door de bomen het bos nog?

Om het leven van dierenliefhebbers makkelijker te maken, richtte Nancy Delhalle een tijd geleden MoPETS.com op. Het platform heeft alvast één belangrijk doel voor ogen: dierenliefhebbers met elkaar verbinden en zo een steentje bijdragen aan het welzijn van onze huisdieren.

Na een eerste (soft-)lancering van het digitale platform voor huisdieren met diensten zoals alerts, een lijst met professionals uit de sector en mogelijkheden om samen te werken met iedereen die bezig is met dierenzorg groeit MoPETS nu helemaal uit tot een all-in community die haar leden exclusieve content, deals en evenementen aanbiedt.

“Toen we een paar jaar geleden Gus adopteerden, een Münsterlander van 11 maanden oud, kregen mijn man en ik het idee om MoPETS op te starten.  Meteen merkten we hoe moeilijk het was om online juiste en betrouwbare info te vinden. Het idee achter MoPETS is dan ook om alle dierenliefhebbers met elkaar te verbinden en hen een plaats te geven waar ze alles over hun beste vrienden kunnen delen,” vertelt Nancy Delhalle, oprichtster en CEO van MoPETS.

Naar aanleiding van Valentijn werd de eerste communicatiecampagne rond Mopets gelanceerd. Inclusief een reclamespot met regelrechte MoPETS Love Stories, liefdevol geschreven en geproducet door Serviceplan. Het ging om verhalen die perfect passen bij deze ‘dag van de liefde’. De campagne was te zien op televisie, op alle digitale kanalen en via een gloednieuw digitaal platform.