Mora lanceert AirFryday samen met FeestDJRuud en Bubka

Crea / News

Snackmerk Mora introduceert AirFryday: een uitnodiging om het weekend in te luiden met Mora’s Airfryersnacks. Een merkcampagne zal in de komende maanden in Nederland en België bekendheid geven aan dit fenomeen. FeestDJRuud schreef in opdracht van Mora de AirFryday-tune. 

Feestelijke en makkelijke start van het weekend

Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred, legt uit: “AirFryday speelt met het inzicht dat snacken voor veel mensen een beetje een guilty pleasure is. Ze kunnen er enorm van genieten, maar zoeken vaak wel een alibi om de teugels te laten vieren. De vrijdag is daar geknipt voor. Het is de dag dat je alle stress en verplichtingen van de werkweek achter je kunt laten, en het genieten mag beginnen.” Dit werd bevestigd door consumentenonderzoek, waarin de vrijdag in zowel Nederland als België werd aangehaald als een populaire snackdag. Naast de smaak erkenden mensen daarbij ook hun hang naar gemak: even klaar met het moeten, even tijd om je lekker over te geven aan iets lekkers. “Door namens Mora AirFryday te lanceren, willen we bereiken dat mensen op dit uiterst relevante moment net wat vaker aan Mora gaan denken.”

Snack mee met AirFryday!

Met AirFryday maakt Mora de leukste dag van de week nog een stukje leuker. “Als voorvechter van het snacken herinneren we mensen eraan hoe fijn het is om op vrijdag te genieten van een lekkere snack,” zegt Marieke van Balen, marketing director bij moederbedrijf Van Geloven. “Dat doen we op een manier die mensen dat van Mora gewend zijn: niet te serieus, maar vooral vrolijk uitnodigend met een aanstekelijk enthousiasme. Daarbij zien we AirFryday als meer dan een woordgrap. Het is een platformgedachte, die ons telkens een alibi verschaft om het over snacken te hebben. Op een manier die doorspekt is van zelfrelativerende humor. Elke vrijdag, maar ook daarbuiten. Zo is het op zaterdag over 6 dagen alweer AirFryday!”

FeestDJRuud

In de campagne is een belangrijke rol weggelegd voor FeestDJRuud. De DJ, bekend van zijn uitbundige liveoptredens en hits als ‘Gas Op Die Lollie’ componeerde de AirFryday-tune. Het nummer, dat ook als single wordt uitgebracht, gaat over het weekend gemakkelijk, lekker en feestelijk te starten met snacks uit de Airfryer. 

Van innovatiebekendheid naar merkvoorkeur

Mora is al meer dan 60 jaar een ijzersterk merk in Nederland en België. Als voorvechter van het snacken staat Mora in beide landen al jaren bekend als een merk vol plezier. Ook Cora, al meer dan 35 jaar snackambassadrice en het gezicht van Mora, is nog steeds zeer geliefd en relevant. Tot nu toe was bekendheid voor productinnovaties de belangrijkste communicatiefocus. Daar komt nu verandering in. “Onze marketingstrategie van de afgelopen jaren draaide onder meer innovatie. Daarmee blijven we ook na 60 jaar relevant en blijven we bouwen aan onze missie om snacks te ontwikkelen voor iedereen. Zowel met vlees als vleesvrij,” aldus Van Balen. “Door succesvolle introducties als de vega snacks in samenwerking met De Vegetarische Slager, een hele range cheese bites en onze nieuwe wereldse borrelbites op basis van groente blijven we het merk en Cora relevant houden voor jong en oud. Toch zagen we kans om een nieuwe brand love campagne te introduceren die niet draait om een nieuwe snack, maar die over de gehele categorie snacks gaat gekoppeld aan een voor consument herkenbaar en relevant moment. Met Cora en FeestDJRuud als de gangmakers van het feest.”

Campagne

AirFryday is ontwikkeld als overkoepelende campagne voor Nederland en België. Vanaf deze week start de campagne in beide landen zowel op televisie en radio als ook online en social. “AirFryday is ontwikkeld om zowel in Nederland als België onze Oven & Airfryer-snacks een boost te geven. Daarbij is rekening gehouden met de lokale business-uitdagingen. Bij de creatie zijn dan ook collega’s uit beide landen betrokken om optimale integratie te hebben in beide markten,” besluit Van Balen. In ons land stond Bubka in voor de socials.

Credits

Verantwoordelijk bij Mora/Van Geloven: Marieke van Balen, Teunie Welage & Chiel den Otter

Concept & Strategy: Freddy & Alfred International

Productiemaatschappij: StudioStudio

Regisseur: Lars Brink

Muziek: FeestDJRuud

Social: The Fight Club (NL) & Bubka (BE)