Morgane Choppinet en Toon Vanpoucke studeerden aan LUCA School of Arts en kozen in het laatste jaar voor de richting Reclame. Ze wonnen een stage bij Famous (2012), liepen het jaar erna stage bij VVL BBDO (2013) en studeerden af in juni 2013. Ze kregen de vraag om meteen vanaf 1 juli 2013 aan de slag te gaan bij BBDO Belgium. “Daartussen was slechts één vrij weekend,” lacht Toon.
De stage was dus meegevallen, voor beide partijen. “We kregen veel kansen tijdens die stage,” zegt Morgane. “En we leerden er hoe belangrijk stages zijn. Feedback van klanten is toch iets anders dan feedback op school. Hier wordt nog harder gewerkt, de deadlines zijn nog strikter.”
Het duo kreeg een kleine opdracht, een BTB-campagne voor JCDecaux met een bescheiden budget. “Met een goede begeleiding van Isabelle Peeters en Sebastien De Valck,” benadrukt Toon. Hoe dan ook kwam het duo langs de grote poort binnen: de campagne viel meteen meermaals in de prijzen (Best of Activation Awards, Merit Awards, Eurobest, Epica Awards, Caples Awards, Cannes Lions). “Die prijs is natuurlijk een groot cadeau,” beseft Toon. “Het was zo ongeveer onze eerste grote pitch. Ook binnen BBDO was men verrast. Dat de lat nu meteen erg hoog ligt? Ja, maar we zien nog veel evolutie mogelijk, hoor.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]