mortierbrigade aan de start van de Grand Départ?

Crea / News

mortier tourensemble 100 dagen voor de Grand Départ van de Ronde van Frankrijk werd een nieuwe ploeg exclusief voorgesteld aan de pers. Het ‘Tour ensemble’-team bestaat uit grote namen uit de wielerwereld zoals Merckx, Evenepoel, Dumoulin en Viviani. Het ging echter niet om de beroemde wielrenners, maar wel om alledaagse fietsers met dezelfde familienaam. Zij staan centraal in een campagne die werd uitgedacht door mortierbrigade, waarin ze de grootste wielerploeg van de Tour 2019 willen samenstellen door zoveel mogelijk mensen uit te nodigen om op de trappers te gaan staan voor de Grand Départ.
Normaal gezien nemen 22 ploegen deel aan de Ronde van Frankrijk. Dit jaar wordt uitzonderlijk dus een 23ste ploeg opgericht als onderdeel van de Grand Départ. De ploeg wordt geleid door Eddy Merckx, Dumoulin, Viviani en Evenepoel. Brusselse fietsers die voor de gelegenheid zijn uitgeroepen tot ambassadeurs van #tourensemble en de grootste wielerploeg ooit willen samenstellen. Iedereen is welkom, zoals occasionele fietsers, pendelaars, vrijetijdsfietsers of zelfs mensen die terughoudend zijn ten opzichte van fietsen in de stad. Het doel van deze campagne is het aantal fietsers in Brussel aanzienlijk verhogen rond de start van de Ronde van Frankrijk en ervoor zorgen dat er meer fietsers dan wagens rondrijden in de hoofdstad in de week voor de Grand Départ. Als een waar sociaal initiatief, kan iedereen kan zich aansluiten bij de ploeg door zich in te schrijven op tourensemble.brussels.mortier tourensemble
‘#tourensemble’ live
Eens ingeschreven maken de deelnemers officieel deel uit van de #tourensemble-ploeg en ontvangen ze een rugnummer dat thuis afgedrukt kan worden. Op de website tourensemble.brussels zal een kaart van Brussel in realtime het aantal deelnemers tonen dat zich bij de ploeg heeft aangesloten. Als kers op de taart zal #tourensemble per ingeschreven deelnemer € 1 schenken aan een project dat mama’s ondersteunt die dagelijks de fiets willen gebruiken. De campagne wordt verspreid via affichage, outdoor en social. Doorheen de 100 dagen zullen allerlei activaties plaatsvinden zoals beurzen, evenementen, bijeenkomsten en media activaties. Ter gelegenheid werd er zelfs een lied gecomponeerd door de Brusselse band Jacle Bow.
Credits
Client:     Bike for Brussels
Client contacts: Sofie Walschap
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Tom Meijer, Jesse Van Geysel, Fréderic Delouvroy, Fréderic Zouag
Strategy: Dorien Mathijssen
Digital Strategy : Laura Deknock
Producer: Margot Van Daele
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Tom Baetens, Jonas Van Bael, Laura De Mey
Digital Project Manager : Shaina Vanderplancke
Design : Wim De Dobbeleer
DTP : Vito Latorrata
Development : Dive
Production photo’s: LA Initials
Director: Jan Opdekamp
Producer: Leen Van Reusel, Sarah Van Den Langenbergh
Production video’s: Bert Sap
Producer: Camille Pollie
Production campaign song: Jacle Bow + Warner Music