Mortierbrigade blijft trappen voor Bike for Brussels

Sinds het begin van de lockdown hebben de Brusselaars in groten getale de auto omgewisseld voor de fiets. Een goede gewoonte die best bewaard zou blijven tijdens de versoepeling van de maatregelen. Met een nieuwe campagne, #BlijvenTrappen, motiveren Mortierbrigade en Brussel Mobiliteit alle Brusselaars om hun fietsgedrag door te zetten.
Sinds het begin van de lockdown zijn de Brusselse files nagenoeg verdwenen en fietsen was nog nooit zo aangenaam. Er was 42% minder verkeer en de verplaatsingen per fiets schoten de hoogte in. Brussel Mobiliteit wil deze goede gewoonte bewaren tijdens de versoepeling van de maatregelen en stuurt een motiverende boodschap richting alle Brusselaars. “Zadel je kinderen op met een betere conditie.”, “Je straalt wanneer je pedaalt.” en “Vergeet koffie! Trap jezelf wakker naar je werk.”… Deze kleurrijke punchlines prijken op affiches op strategische plaatsen in Brussel. Op de radio horen we een poëtische ode aan zij die de stad zuiverder hebben gemaakt door zich per fiets te verplaatsen.#BlijvenTrappen wil meer zijn dan een reclamecampagne. Het moet de stad ervan weerhouden om na de lockdown terug volledig te verstoppen. Het concept gidst de Brusselaars richting het Good Move plan, dat in maart goedgekeurd werd en het transitverkeer met 34% wil doen afnemen terwijl het gebruik van de fiets moet verviervoudigen tegen 2030. 40 km extrafietspaden werden aangelegd om fietsers te stimuleren tijdens de versoepeling van de maatregelen. Brussel Mobiliteit doet er via een campagne van Bike for Brussels alles aan om de Brusselaars hun goede gewoonte te helpen verderzetten.
#BlijvenTrappen wordt stevig verspreid via social en op de website bike.brussels vind je alle tips om (terug) op het zadel te springen tijdens de versoepeling.
Credits
Client : Brussels Mobiliteit – Bike For Brussels
Client contacts: Sofie Walschap, Véronique Dehasque, Pedro Dos Santos
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Adriaan De Laender & Kato Vochten
Strategy: Philippe Gerin
Producer: Tuyen Pham
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Creative: Tom Baetens
Digital Project Manager: Shaina Vanderplancke
Design: Kaatje Schreurs
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Soundstudio: Raygun
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]