Mortierbrigade blikt terug op 45 jaar Lotto

Crea / News

Lotto viert dit jaar zijn 45ste verjaardag, en dat kon je de voorbije maanden merken in hun communicatie. Tijdens dit feestjaar konden Lotto-spelers bijvoorbeeld ook al profiteren van verhoogde Jackpots.

Maar het 45-jarige bestaan van Lotto nodigt ook uit om terug te blikken op de geschiedenis van ons land, waarin het merk een belangrijke rol speelde. De Nationale Loterij biedt namelijk op ongelooflijk veel fronten financiële steun, via sponsoring en subsidies. Die maatschappelijke rol is uniek in ons land en maakt de spelen van de Nationale Loterij naar eigen zeggen ook waardevol. En de verwezenlijkingen die daarmee tot stand kwamen, hebben de Belgen mede te danken aan de bijdragen van alle Lottospelers. Om die rol van Lotto in de verf te zetten, creëerde Mortierbrigade een film die samengesteld werd met archiefbeelden van een aantal sleutelmomenten voor België waaraan Lotto bijdroeg. De tijd wordt 45 jaar teruggedraaid, en daarbij wordt de vraag gesteld hoe België er had uitgezien zonder Lottospelers... De research werd gedaan door de Nationale Loterij in nauwe samenwerking met Productiebrigade, die ook de volledige beeldproductie verzorgde. Het geluid werd in goede banen geleid door Sonhouse. De film zal te zien zijn op televisie en online.

Credits

Client: Nationale Loterij
Client contacts: Bénédicte Lobelle, Joke Vermoere, Michaël Segers, Céline Van Gansbeke,
Mieke Vandenbossche, Eva De Fraeye, Katie Gotzen
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Michiel Baeten, Frédéric Delouvroy
Production Director: Charlotte Coddens
Strategy: Chenling Zhang
Account Director: Lore Debulpaep
Account Manager: Nissime Janssens
Account Executive: Evy De Koninck
Production Company: productiebrigade
Creative Producer: Pauline Walgraeve
Editor: Jelle Stroo
Post-production: Jelle Stroo
Soundstudio: Sonhouse
Research: Maarten Denys