mortierbrigade componeert voor de MIVB

Crea / News

Om mensen te verwittigen dat de tram altijd voorrang heeft, maakte mortierbrigade een nieuwe radiocampagne voor de MIVB. Die laat horen dat het geluid van een tram nogal makkelijk verdwijnt in de omgevingsgeluiden en roept op om daar extra op te letten.

De keuze voor het medium radio is bijzonder relevant aangezien de spot laat horen dat er altijd een tram in de buurt kan zijn, ook al hoor je hem niet door alle andere geluiden in de stad, door het verkeer of doordat je rondloopt met een koptelefoon op je hoofd. In de spot is de “ding ding” van een tram geïntegreerd in muziek alsof het deel uitmaakt van een echt nummer. Op deze manier demonstreert het op een muzikale manier  wat je meemaakt in de stad. De boodschap dat de tram altijd voorrang heeft, is meer dan noodzakelijk want jaarlijks gebeuren er nog verschillende ongelukken.

Credits

Client: STIB/MIVB

Client contacts: Tamara De Bruecker, Lionel Lammens, Barbara Foucart, Melisa Dewilde

Agency: mortierbrigade

Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Creatives: Nicolas Mouquet, Geoffrey Masse

Strategy: Philippe Gerin

Producer: Amandine Clio

PR Manager: Anne-Cécile Collignon

Music: poum tchak

Soundstudio: Sonhouse