mortierbrigade daagt studenten uit voor UGent

God is een aardbei, donkere materie is lichtgeel en de big bang was slechts een niesbui. Al deze stellingen maken deel uit van de nieuwe campagne die mortierbrigade ontwikkelde voor de UGent. De Universiteit Gent daagt iedereen uit in Gent, Kortrijk en daarbuiten om kritisch te zijn over wetenschappelijke (on)waarheden. Met één duidelijk oproep: “Prove us wrong”.
Rector Rik Van de Walle: "We weten niet hoe donkere materie eruit ziet, waarom we slapen en of we alleen zijn in het universum. We willen scholieren en studenten aanspreken en uitdagen om de vele wetenschappelijke mysteries die er vandaag nog steeds zijn, op te lossen. Daarom pakken we uit met theses die waar zijn tot het tegendeel bewezen is."
Terzijde: alle boutades zijn gebaseerd op (wetenschappelijke) vraagstukken waarover nog geen algemene wetenschappelijke consensus bestaat. Meer voorbeelden vind je op www.ugent.be/durfdenken.
De campagne is gedeclineerd in OOH, radio, digital, social en de eigen kanalen van de universiteit. Voor deze campagne heeft mortierbrigade ook tijdelijk de naam van de UGent campus Kortrijk veranderd in UHent. Een knipoog naar het West-Vlaamse accent. Zelfs de website werd aangepast naar : www.uhent.be. Wuk?https://youtu.be/Ih7Lx01QBTw
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


