mortierbrigade daagt studenten uit voor UGent

Crea / News

mortierbrigade UGent-14God is een aardbei, donkere materie is lichtgeel en de big bang was slechts een niesbui. Al deze stellingen maken deel uit van de nieuwe campagne die mortierbrigade ontwikkelde voor de UGent. De Universiteit Gent daagt iedereen uit in Gent, Kortrijk en daarbuiten om kritisch te zijn over wetenschappelijke (on)waarheden. Met één duidelijk oproep: “Prove us wrong”.mortierbrigade UGent-17

Met “Prove us wrong” dagen de UGent en mortierbrigade iedereen uit om alledaagse dingen in vraag te durven stellen. Want iets is maar wetenschappelijk waar tot het tegendeel bewezen wordt. Een campagne die stof tot nadenken geeft met als doel om studenten te motiveren om tal van onopgeloste wetenschappelijke vraagstukken te beantwoorden. Want de theorieën uit de campagne kunnen per slot van rekening waar zijn zolang het tegendeel niet bewezen is.mortierbrigade UGent-19 Rector Rik Van de Walle: "We weten niet hoe donkere materie eruit ziet, waarom we slapen en of we alleen zijn in het universum. We willen scholieren en studenten aanspreken en uitdagen om de vele wetenschappelijke mysteries die er vandaag nog steeds zijn, op te lossen. Daarom pakken we uit met theses die waar zijn tot het tegendeel bewezen is."mortierbrigade UGent-20Terzijde: alle boutades zijn gebaseerd op (wetenschappelijke) vraagstukken waarover nog geen algemene wetenschappelijke consensus bestaat. Meer voorbeelden vind je op www.ugent.be/durfdenken.mortierbrigade UGent-21De campagne is gedeclineerd in OOH, radio, digital, social en de eigen kanalen van de universiteit. Voor deze campagne heeft mortierbrigade ook tijdelijk de naam van de UGent campus Kortrijk veranderd in UHent. Een knipoog naar het West-Vlaamse accent. Zelfs de website werd aangepast naar : www.uhent.be. Wuk?https://youtu.be/Ih7Lx01QBTw