Mortierbrigade digitaliseert Rode Duivels voor ING en #FootballMadness

Crea / News

ING brengt als sponsor al jaar en dag de fans dichter bij de Rode Duivels. Maar hoe betrek je fans in een coronajaar? De kans dat we de voetbalgekte samen aan grote schermen zullen vieren, is helaas klein. En net daarom ontwikkelde Mortierbrigade GIF-stickers van de Rode Duivels. Zo kunnen de supporters tijdens het EK op een digitale manier de #FootballMadness delen.

Want geef toe: dit EK zal nog niet verlopen zoals we dat gewoon zijn. Elkaar in de armen vliegen bij een goal, je verbazing delen na een spectaculaire dribbel of gewoon wat nakaarten na de match: dat zal er dit jaar niet in zitten. En dat is zonde. Want voetbal is emotie, die des te intenser wordt als je ‘m samen beleeft. Om dat toch nog mogelijk te maken, ontwikkelde Mortierbrigade leuke GIF-stickers van vrijwel alle Rode Duivels. Ideaal om je emoties tijdens een match te uiten, maar ook om de dagelijkse overwinningen in het leven te vieren. Alle stickers zijn online te vinden via ing.be/footballmadness of via de website van GIPHY. Stuur ze naar elkaar via Whatsapp of voeg ze toe aan je Instagram Stories. Met de GIF-stickers van de Rode Duivels voel je je toch een beetje dichter bij het EK.

Credits

Client: ING
Client contacts: Nathalie Ducène, Delphine Baise, Jonathan Bulens , Lotte Dewael, Sandrine Billaroch, Katia Pappas,

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Thomas De Boeck, Jannis Min Jou, Usman Abdul, Thomas Thysens, Fred Zouag, Nico Gaspart

Strategy: Vincent d’Halluin, Philippe Gerin
Lead Producer: Lore Meert
Producers: Anneleen Vande Voorde, Lise Vanaverbeke Social Media Manager : Jonas Van Bael
Social Media Creative : Louis Vielle

Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata

Director / DOP: Louis Vielle Editor: Louis Vielle
Online: Jelle Stroo, Vito Latorrata

Photo production Company: Bounce Rocks
Directors: Niko Caignie, Britt Guns
Photographer: Daniil Lavrovski
Executive Producer: Roxane Lemaire
(post)producers: Femke Verstuyft, Marie Mettepenningen

Soundstudio: Raygun AR filter: Yondr