Mortierbrigade duimt voor ING

Crea / News

Wanneer iets vanzelfsprekend is, verliezen we er onze bewondering voor. En dat is met de duim niet anders. Daarom herinneren Mortierbrigade en ING ons eraan hoe krachtig dit lichaamsdeel wel niet is. En hoe die - sinds de opkomst van smartphones - alleen maar belangrijker is geworden. Ook voor ING en hun Banking app, waar je met je duim zelfs een huis kan kopen of je saldo kan verbergen voor pottenkijkers.  

De duim is onmisbaar. Waar we ‘m vroeger gebruikte om te liften of aan te geven dat alles wel goed zat, geeft de duim je vandaag toegang tot een hele hoop ervaringen, diensten en producten. Ook bij de ING Banking app. In de campagne van Mortierbrigade staat de duim centraal. En vooral hoe de duim interageert met de ING Banking app. Zowel in social, print, OOH en TVC bevinden we ons in de smartphone zelf en krijgen we zo een inkijk in het leven van ING-klanten.

We brengen met onze ode aan de duim een heel inclusief verhaal: elke duim, of die nu jong of oud is, versierd met tatoeages, henna of nail art, opent een wereld aan mogelijkheden in de ING Banking app. En daarnaast laat het concept toe om op een heel eenvoudige en opvallende manier de vooruitgang van onze app toe te lichten: een lening aanvragen, de pincode van je debetkaart bekijken, abonnementen opzeggen, tickets winnen, restaurantrekeningen delen: alles is met enkele handbewegingen zo geregeld. En die boodschap vertalen in deze verfrissende campagne is aardig gelukt,” zegt Nathalie Ducène, head of Advertising van ING België.

De campagne werd gedraaid in samenwerking met Floris Kingma en CZAR. Voor de visuals werd samengewerkt met Stig De Block.

Credits

Client: ING
Client contacts: Nathalie Ducène, Lotte De Wael

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck Copy FR : Nicolas Gaspart
Social : Emma Poorters
Strategy: Chenling Zhang

Head of production : Charlotte Coddens Client Lead: Lore Meert
Lead Producer: Margaux Mariens

Cross Media Designer : Vito Latorrata

Production: Czar.be
Director: Floris Kingma
Foto : Stig De Block
Executive Producer: Eurydice Gysel Producer film : Maarten De Sutter Producer foto : Ingrid Deuss

DOP: David Doom
Art Director: Silke De Rycke
Editor: Martin Leroy
Grading: Joost Vankerckhove
Online: Robin De Praetere
Post Production: Czar
Post Producer: Jef Neefs, Bieke De Keersmaecker Music: Massive Music
Soundeffects & VO: Raygun