Mortierbrigade en Aardman werkten samen aan een leuke spot voor het herboren Brantano. In 2016 werd dat Belgische merk overgenomen door de FNG groep, de modegroep bekend van onder andere Fred & Ginger, CKS en Claudia Sträter. De volledige look en feel van Brantano werd kort na de overname onder handen genomen en in nog geen jaar tijd zijn 60% van de meer dan 100 winkels volledig vernieuwd. Tijd voor Brantano om opnieuw helemaal op het voorplan te treden met een nieuwe televisie- en radiocampagne. Het concept is van de hand van mortierbrigade en acteur en regisseur Tom Van Dyck. De campagne werd gerealiseerd in samenwerking met Academy Award winner Aardman Animations, bekend van Chicken Run, Wallace & Gromit en Shaun het Schaap. Het is de eerste keer dat een Belgisch reclamebureau samenwerkt met deze Engelse animatiereferentie.
Het creatief concept van de campagne is gebaseerd op "like a walk in the park". Een nieuw concept dat ook terug te vinden is in de ergonomie van de nieuwe winkels, waar klanten het echte parkgevoel krijgen dankzij felle kleuren, een frisse betonlook tot zelfs vogeltjes die fluiten in de paskamers. Brantano biedt nu ook meer dan enkel schoenen aan, je vindt er tevens een breed assortiment kleding voor het hele gezin. Daarnaast is de winkel, net als een park, laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen. Dit creatief concept wordt de rode draad doorheen de volgende campagnes, waarvan de eerste vandaag gelanceerd wordt. De drie hoofdrolspelers van de film, een ooievaar, een kikker en een lieveheersbeestje, voeren een geanimeerd gesprek over de nieuwe collectie van Brantano. Tom Van Dyck: « De personages die we gecreëerd hebben, geven ons veel ruimte voor speelse zottigheid. Het zijn dieren die bijna zijn als mensen met dezelfde mensenwensen en dezelfde mensenstreken. En dat verwijst allemaal naar Brantano-land. »
De eerste film van deze campagne wordt gelanceerd op de Vlaamse zenders. Een tweede film is intussen in de maak voor een volgende campagne. Deze zal het nieuwe Brantano-universum nog verrijken met nieuwe personages, ook afkomstig uit het dierenrijk. Iets om naar uit te kijken...
Credits
Client: Brantano (FNG Group)
Client contacts: Peter De Smedt, Mireille Vanderhallen, Anja Maes
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Tom Van Dyck, Jens Mortier
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Production company: Aardman
Business director : Jason Bartholomew
Director: Rich Webber
Producer: Lindsay Holyoak
Soundstudio: Geluidshuis
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]