mortierbrigade en Aardman laten de dieren spreken


Crea / News

Brantano-Stills-_1_Mortierbrigade en Aardman werkten samen aan een leuke spot voor het herboren Brantano. In 2016 werd dat Belgische merk overgenomen door de FNG groep, de modegroep bekend van onder andere Fred & Ginger, CKS en Claudia Sträter. De volledige look en feel van Brantano werd kort na de overname onder handen genomen en in nog geen jaar tijd zijn 60% van de meer dan 100 winkels volledig vernieuwd. Tijd voor Brantano om opnieuw helemaal op het voorplan te treden met een nieuwe televisie- en radiocampagne. Het concept is van de hand van mortierbrigade en acteur en regisseur Tom Van Dyck. De campagne werd gerealiseerd in samenwerking met Academy Award winner Aardman Animations, bekend van Chicken Run, Wallace & Gromit en Shaun het Schaap. Het is de eerste keer dat een Belgisch reclamebureau samenwerkt met deze Engelse animatiereferentie.
Brantano-Stills-_2_Het creatief concept van de campagne is gebaseerd op "like a walk in the park". Een nieuw concept dat ook terug te vinden is in de ergonomie van de nieuwe winkels, waar klanten het echte parkgevoel krijgen dankzij felle kleuren, een frisse betonlook tot zelfs vogeltjes die fluiten in de paskamers. Brantano biedt nu ook meer dan enkel schoenen aan, je vindt er tevens een breed assortiment kleding voor het hele gezin. Daarnaast is de winkel, net als een park, laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen. Dit creatief concept wordt de rode draad doorheen de volgende campagnes, waarvan de eerste vandaag gelanceerd wordt. De drie hoofdrolspelers van de film, een ooievaar, een kikker en een lieveheersbeestje, voeren een geanimeerd gesprek over de nieuwe collectie van Brantano. Tom Van Dyck: « De personages die we gecreëerd hebben, geven ons veel ruimte voor speelse zottigheid. Het zijn dieren die bijna zijn als mensen met dezelfde mensenwensen en dezelfde mensenstreken. En dat verwijst allemaal naar Brantano-land. »Brantano-Stills-_3_

De eerste film van deze campagne wordt gelanceerd op de Vlaamse zenders. Een tweede film is intussen in de maak voor een volgende campagne. Deze zal het nieuwe Brantano-universum nog verrijken met nieuwe personages, ook afkomstig uit het dierenrijk. Iets om naar uit te kijken...

Credits

Client: Brantano (FNG Group)

Client contacts: Peter De Smedt, Mireille Vanderhallen, Anja Maes

Agency: Mortierbrigade

Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Creatives: Tom Van Dyck, Jens Mortier

Head of production: Charlotte Coddens

Strategy: Dorien Mathijssen

Producer: Olivia Naudts

PR Manager: Anne-Cécile Collignon

Production company: Aardman

Business director : Jason Bartholomew

Director: Rich Webber

Producer: Lindsay Holyoak

Soundstudio: Geluidshuis