mortierbrigade en De Morgen brengen een klare kijk

Crea / Media / News

De Covid-19 pandemie veroorzaakt een globale economische en gezondheidscrisis en zorgt zo voor een heel onzeker klimaat. Waar zullen we binnen één maand staan? Hoe zal ons leven eruitzien? Mortierbrigade en De Morgen brengen een klare kijk.

Wat zal de impact van social distancing op onze verplaatsingen zijn? Wat gebeurt er met onze financiële curves eens de curve van besmettingen gestabiliseerd is? En kan een zomer zonder festivals zomerhits opleveren? De meest onduidelijke tijd van ons leven vraagt om een klare kijk. Charlotte Ghekiere, brand manager bij De Morgen: "Een paar maanden geleden had niemand zich kunnen inbeelden dat we nu door zo’n globale crisis zouden gaan. Onze rol als informerende media is om zo correct en helder mogelijk weer te geven wat er gaande is. Door deze rol maximaal te vervullen in tijden van crisis kan je een echte impact hebben. We willen hoop geven aan al onze lezers.”

Voor De Morgen is het niet enkel belangrijk om te informeren, maar ook om een hoopvolle blik op de toekomst te werpen. De campagne blijft binnen de tone of voice en positionering ‘Duidelijk. De Morgen’ die door mortierbrigade ontwikkeld werd bij het begin van hun dagelijkse samenwerking. Ze bevat print, radio en social. Elke nieuwe abonnee van De Morgen zal de krant één maand gratis kunnen lezen om zo duidelijk mogelijk geïnformeerd te blijven.

Credits

Client: De Morgen

Client contacts: Charlotte Ghekiere & Elvira Torfs

Agency: mortierbrigade

Partner & CEO: Jens Mortier

Partner & Executive Creative Director: Joost Berends

Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Fréderic Delouvroy & Michiel Baeten, Fréderic Zouag & Jannis Min Jou

Strategy: Philippe Gerin & Vincent D’Halluin

Producer: Tuyen Pham

PR Manager: Anne-Cécile Collignon

Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul

TV production: De Kwekerij

Soundstudio : Brandy  

Music by Gregory Caron