mortierbrigade en ING willen mascotte voor Rode Duivels

Crea / News

B17223_ING_Mascotte_SCREENSHOT010De Rode Duivels zijn uitgegroeid tot een van de beste nationale elftallen ter wereld. En toch ontbreekt er iets wat vele andere ploegen wél hebben: een mascotte. Mortierbrigade en ING brengen daar, samen met de KBVB, verandering in met een nieuwe campagne waarin ze de Belgen oproepen om een mascotte te ontwerpen voor de nationale voetbalploeg.

In het filmpje, dat nu al de ronde doet op sociale media, laten de Duivels op een grappige manier zien dat ze best wel wat hulp kunnen gebruiken bij het maken van hun officiële mascotte. Door deze co-creatiecampagne zal de mascotte de komende weken samen bedacht en gekozen worden door de fans en de spelers. Marie-Noëlle De Greef, head of marketing communication bij ING België: « Als partner van de Rode Duivels willen we de supporters toegang geven tot innovatieve en onvergetelijke ervaringen. Het idee om hen de mogelijkheid te geven om de mascotte mee te bedenken, wist ons dan ook meteen te charmeren. »

Philippe De Ceuster, partner en creative director bij Mortierbrigade voegt nog toe: « Met deze campagne wilden we de rol van ING als trouwe partner Rode Duivels verder onderstrepen. We bedachten een campagne die een stap verder gaat dan de klassieke campagnes en waarmee we de supporters en de Duivels dichter bij elkaar kunnen brengen. Vanuit die gedachte leek het ons dan ook evident dat alle Belgen ook actief deel uitmaken van het creatieproces. » De campagne bestaat uit verschillende fases en het proces wordt begeleid door Maureen Louys en cartoonist Jeroom Snelders. Het duo zal op verschillende manieren en tijdsstippen de campagne ondersteunen. Iedereen mag een eigen creatie insturen tot 24 september op de website www.reddevilsmascot.be. In de eerste fase zal een jury van experts 11 ontwerpen weerhouden die worden voorgelegd aan de Rode Duivels. Zij mogen 3 finalisten aanduiden die zullen strijden om de eindzege.

Het winnende ontwerp wordt daarna de officiële mascotte van ons nationaal team voor de komende jaren. Daarna zullen de Belgen nog zijn naam, zijn kenmerken en zelfs zijn persoonlijkheid samen kunnen bepalen. De winnende creatie wordt bekendgemaakt op 16 oktober. De productie van de mascotte zal eind 2017 beginnen zodat de mascotte de spelersgroep kan vervoegen op het veld vanaf de lente van 2018. Daarna zal de mascotte in verschillende vormen en formaten gemaakt worden zodat ook alle fans hun favoriete Belgische mascotte ook zelf in huis kunnen halen.

07832_Mascotte_Affiches_NL8

07832_Mascotte_Affiches_NL

Credits:
Client: ING
Client contacts: Nathalie Ducène, Delphine Baise, Ilse Booten, Sandrine Billaroch, Sylvain Mortier, Elise Kindts
KBVB:  Benjamin Goeders, Michael Simeon
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Jesse Van Gysel, Tom Meijer, Kwint de Meyer, Willem De Wachter, Jeroom Snelders
Strategy: Vincent D’halluin
Account Director : Tom Verhoeven
Producer: Lore Meert, Lisa De Roeck
Social: Jonas Van Bael
Digital Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager: Jeroen De Bock, Melissa Tack
Design: Wim De Dobbeleer, Vito Latorrata
Production company: Wenneker
Director: Michael Bombeeck
Executive producer: Filip Vangeffelen
Producer : Andreas Vermeulen
Line producer : Femke Verstuyft
DOP: Piet Deyaert
Costume designer : Sarah Rycken
Post-production: El Spiessens
Soundstudio: Sonicvillle