De Week van de Mobiliteit, met als hoogtepunt de autovrije zondag, loopt van 16 tot 22 september. Dit jaar ligt de nadruk op de financiële voordelen van duurzame vervoersopties. Want kiezen voor duurzame vervoermiddelen, helpt je aanzienlijk besparen.
Voor deze gelegenheid lanceren Brussel Mobiliteit en Mortierbrigade een campagne die verschillende personages in de schijnwerpers zet. Ze maken gebruik van alternatieve vervoersmiddelen in plaats van de auto, waardoor ze meer besparen. Resultaat is dat ze zich als echte 'nouveaux riches' kunnen gedragen in opvallende, luxe kleding en sieraden.
Drie visuals en een online video focussen op de mobiliteitsopties fiets, wandelen, het openbaar vervoer en autodelen. Een call-to-action verwijst naar de website van Brussel Mobiliteit waar bezoekers, in samenwerking met Test-Aankoop, de verschillende alternatieven en hun kosten kunnen ontdekken.
De campagne, met foto’s en video’s gemaakt door Usman Abdoul en geproduceerd door RAKET, de nieuwe productiecel van Mortierbrigade, is te zien op OOH-media, OLV en social kanalen.
Credits:
Client: Brussels Mobility
Client contacts: Camille Thiry, Charline Barette
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Partner & Strategic Director: Vincent d’Halluin
Creatives: Frédéric Zouag, Nicolas Gaspart
NL copywriters: Febe Ampe, Michiel Baeten
Strategy: Francesco Caccamese
Media Strategy: Chenling Zhang
Social Lead: Lisa Smets
Client Services Director : Catherine Hamers
Traffic Planner : Doris De Smet
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Hanne Polé
Account Executive: Emma Robberechts
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata, Sophie Bayeul
Production hub : RAKET
Head of production : Charlotte Coddens
Creative producer : Manoe Delissen
Director & photographer : Usman Abdul
DOP : Ivo Nelis
Photographer assistant : Alwin Vyvey
First AC : Steve Francois
Gaffer : Kristof Collier
Set dresser : Kénia Raphael
Styling : Eveline Briand
HMU : Kim Theylaert
Casting : wewantyou
Sound : Raygun
Retouching : Annelien Debusschere
Post-production: Jelle Stroo