mortierbrigade herenigd met De Warmste Week

Crea / News

MortierbrigadeBegin dit jaar won Mortierbrigade het digitale budget en enkele maanden nadien ook het complete communicatiebudget van De Warmste Week. Tot grote vreugde van het bureau dat in 2013 nog de lancering van De Warmste Week begeleidde. Vandaag ziet de kick-off van een nieuwe campagne het licht.

Met de massale inzet voor meer dan 2.000 goede doelen vormt De Warmste Week de grootste solidariteitsbeweging in Vlaanderen (en waarschijnlijk ook België). Om zo veel mogelijk mensen aan te zetten zich in te zetten voor het goede doel dat hén raakt, ontwikkelde Mortierbrigade een campagne die de komende maanden zal uitgerold worden.

Het concept vertrekt vanuit het idee dat ieder van ons een goeie reden heeft om De Warmste Week te steunen. Een heel persoonlijke reden. De film die mortierbrigade creëerde toont de ‘echte mensen’ achter De Warmste Week. Mensen die een Warmathon lopen voor wie zelf niet meer kan lopen, mensen die zich inzetten voor een tolerantere maatschappij of zelfs mensen die iemand verloren in een ongeval.

De campagne gaat vandaag van start met een film die de mensen die actief betrokken zijn bij De Warmste Week toont. Mensen die elkaar niet kennen, maar die wel iets gemeen hebben. De film geeft het startschot van een campagne die verschillende maanden zal duren. Mortierbrigade verzorgde het concept en de uitwerking van de campagne maar nam ook de transformatie van de website voor haar rekening. De kick-off van de campagne bevat een film, radiospots, affichage en OOH, sociale media en een content luik, waarin de vrijwilligers hun ervaringen delen, dat via de kanalen van VRT verspreid zal worden.

De Warmste Week vindt dit jaar plaats van 18 tot 24 december. Steun De Warmste Week en kies het goede doel waar jij alles voor wil geven op dewarmsteweek.be.

Credits:
Client: De Warmste Week (VRT)
Client contacts: Floris Nieuwdorp, Elisabeth Roeland, Danny Van der Elst
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Michiel Baeten, Fréderic Delouvroy
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Anneleen Vande Voorde
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas van Bael
Production: Landvogel
Director: Heleen Declerq
Executive Producer: Yannick Verdonck
Producer: Michiel Knops
DOP: Stef Kwinten
Art Director: Tinneke Klinck
Editor: Nick Missiaen
Grading: Kene Illegems
Online: Nick Missiaen
Post Producer: Glenn Renard
Editor: Nick Missiaen
Music: Lauren Daigle
Soundstudio: Sonhouse