Mortierbrigade maakt komaf met Kafka

Vorig jaar pakte Hautekiet met ‘Heerlijk helder’ op Radio 1 de onduidelijke taal aan die onze overheden en bedrijven gebruiken in hun communicatie. Dat leidde tot simpeler taalgebruik bij heel wat overheden. Deze keer moeten de absurde regels en nodeloos ingewikkelde procedures eraan geloven, zowel bij de overheden als bij bedrijven. Jan Hautekiet verzamelt honderden voorbeelden van kafkaiaanse toestanden en gaat ze met een team van beleidsmakers en specialisten te lijf. Om de actie aan te kondigen, kon Mortierbrigade niet anders dan ook de kijkers, luisteraars en lezers van het kastje naar de muur te sturen. Een bediende in de persoon van Liesa Naert stuurt ons wandelen via televisie, radio, krant, banners, websites, tweets en andere nodeloos ingewikkelde kanalen.
Credits
Advertiser: Radio 1
Client: Gunther Van Acker, Els Lagrou, Filip Pletinckx
Agency: mortierbrigade
Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Business Director: Charlotte Coddens
Creative team: Jesse Van Gysel, Yana Gestels
Agency producer: Lies Bernaer
Film production: Czar
Director: Wouter Bovijn
Radio production: VRT
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]