Mortierbrigade maakt komaf met Kafka

kafka_final

Crea / Media / News

kafka_final

Vorig jaar pakte Hautekiet met ‘Heerlijk helder’ op Radio 1 de onduidelijke taal aan die onze overheden en bedrijven gebruiken in hun communicatie. Dat leidde tot simpeler taalgebruik bij heel wat overheden. Deze keer moeten de absurde regels en nodeloos ingewikkelde procedures eraan geloven, zowel bij de overheden als bij bedrijven. Jan Hautekiet verzamelt honderden voorbeelden van kafkaiaanse toestanden en gaat ze met een team van beleidsmakers en specialisten te lijf. Om de actie aan te kondigen, kon Mortierbrigade niet anders dan ook de kijkers, luisteraars en lezers van het kastje naar de muur te sturen. Een bediende in de persoon van Liesa Naert stuurt ons wandelen via televisie, radio, krant, banners, websites, tweets en andere nodeloos ingewikkelde kanalen.

Kafka

Credits
Advertiser: Radio 1
Client: Gunther Van Acker, Els Lagrou, Filip Pletinckx
Agency: mortierbrigade
Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Business Director: Charlotte Coddens
Creative team: Jesse Van Gysel, Yana Gestels
Agency producer: Lies Bernaer
Film production: Czar
Director: Wouter Bovijn
Radio production: VRT