Mortierbrigade maakt komaf met Kafka
Vorig jaar pakte Hautekiet met ‘Heerlijk helder’ op Radio 1 de onduidelijke taal aan die onze overheden en bedrijven gebruiken in hun communicatie. Dat leidde tot simpeler taalgebruik bij heel wat overheden. Deze keer moeten de absurde regels en nodeloos ingewikkelde procedures eraan geloven, zowel bij de overheden als bij bedrijven. Jan Hautekiet verzamelt honderden voorbeelden van kafkaiaanse toestanden en gaat ze met een team van beleidsmakers en specialisten te lijf. Om de actie aan te kondigen, kon Mortierbrigade niet anders dan ook de kijkers, luisteraars en lezers van het kastje naar de muur te sturen. Een bediende in de persoon van Liesa Naert stuurt ons wandelen via televisie, radio, krant, banners, websites, tweets en andere nodeloos ingewikkelde kanalen.
Credits
Advertiser: Radio 1
Client: Gunther Van Acker, Els Lagrou, Filip Pletinckx
Agency: mortierbrigade
Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Business Director: Charlotte Coddens
Creative team: Jesse Van Gysel, Yana Gestels
Agency producer: Lies Bernaer
Film production: Czar
Director: Wouter Bovijn
Radio production: VRT
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]