De Standaard Solidariteitsprijs voor Mortierbrigade en Pink Ribbon

Awards / Crea / News

mortier pink ribbonMortierbrigade stelde een Pink Ribbon-campagne voor in het kader van De Standaard Solidariteitsprijs. De advertentie verzamelde alle afgebeelde vrouwen van die krant op één pagina. En deze advertentie won meteen ook de editie 2019 van deze prijs, die deze zomer aan zijn 17e editie toe was.Mortierbrigade Pink Ribbon

Volgens de statistieken krijgen 2 vrouwen in deze krant borstkanker, vertelt de Pink Ribbon-advertentie van Mortierbrigade. Daarbij zijn niet zomaar willekeurige vrouwen afgebeeld, maar net alle vrouwen die te zien zijn in de krant. Het confronterende van deze boodschap is het feit dat mortierbrigade elke vrouw selecteerde uit de klaargestoomde oplage, net voordat de krant werd gedrukt. Door de pagina op te stellen wanneer de krant werd opgesteld, speelde deze advertentie live in op het nieuws van de dag van publicatie.
De Publieksprijs dit jaar was voor de ngo Mamas for Africa, met een advertentie bedacht en uitgevoerd voor Jochen De Blaere, student Beeldende Vormgeving aan de Luca School of Arts in Gent.Mamas for Africa
Beide winnaars mogen dit najaar nog drie keer gratis en paginagroot adverteren in De Standaard.