Mortierbrigade magisch voor Bpost
Bpost brengt de eerste campagne naar buiten met haar nieuwe bureau Mortierbrigade, die de belangrijke pitch won vlak voor de zomer. De campagne toont dat Bpost zelfs voor de meest buitengewone situaties oplossingen heeft. Met veel verbeelding worden de praktische en innovatieve oplossingen van Bpost in de kijker gezet. Dit engagement wordt samengevat in de campagnelijn ‘Wat er ook gebeurt, wij bezorgen zonder zorgen’.
“Het is tijd om de werking van Bpost in de schijnwerpers te zetten. Daarom hebben we ervoor gekozen om de diensten en innovaties van Bpost te koppelen aan buitengewone situaties, zodat ze de aandacht krijgen die ze verdienen. Het is een uitnodiging om Bpost als merk te koppelen aan verwondering, positivisme en innovatie,” vertelt Vincent d’Halluin, strategic director bij Mortierbrigade.
Greet Casters, brand manager bij Bpostgroup, voegt toe: “Het concept waarbij we buitengewone situaties creëren en zo onze doorgedreven dienstverlening in de verf kunnen zetten, sprak ons meteen aan. Het is een originele manier om te laten zien dat wat er ook gebeurt, mensen steeds op ons kunnen rekenen. Het is een nieuwe stap voor Bpost, waarbij we naast de communicatie ook in ons aanbod met heel wat vernieuwingen zullen komen.”
De campagne begint met twee tv-spots waarin een man in een zeemeermin verandert, net wanneer zijn aangetekende zending onderweg is, en een vrouw die haar bestelling niet in ontvangst kan nemen omdat haar tuinkabouters een trouwfeest organiseren in haar voortuin. De twee films werden geregisseerd door Christopher Hill in een productie die werd georganiseerd door RAKET & Wenneker.
De productie bracht diverse talenten en geavanceerde technologie samen. De tuinkabouters zijn bijvoorbeeld volledig tot leven gebracht via CGI animatie door het Zweedse agentschap Rabbit’s Foot Studios, terwijl de zeemeerminstaart op maat werd gemaakt en zonder special effects werd gerealiseerd.
De campagne krijgt naast een tv-luik ook een belangrijke uitrol in online video’s en sociale media, waarbij de verschillende troeven van Bpost in de kijker worden gezet. Binnen hetzelfde concept heeft bpost ook een campagne gelanceerd naar kleine en middelgrote ondernemingen. De video wordt online ingezet en is visueel volledig gerealiseerd met AI.
Credits:
Client: bpost
Client contacts: Karoline Dewinkeler, Greet Casters, Anja Van Aerde
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster Partner & Strategic Director : Vincent d’Halluin
Creatives: Zoé De Priester, Frédéric Delouvroy, Michiel Baeten
Strategy : Maaike De Wae
Media & connection planner : Chenling Zhang
Client Services Director : Catherine Hamers Traffic Planner : Doris De Smet
Account Director: Thomas Vuerinckx Account Manager: Sanne Heyns Account Executive: Emma Robberechts
Social Lead: Lisa Smets
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Production hub: RAKET
Head of production : Charlotte Coddens
Agency producer: Manoe Delissen
Production partner film: Wenneker
Director: Christopher Hill
DoP: David Doom
Art Director: Griet Snoecks
Styling: Fiona Rombaut
Merman Tail: Caroline Verbrugghen
Casting Director: We Want You
Executive Producer: Jonas Poeckens / Ben Wevers Producer: Ann Van Steyvoort
Post-Producer: Mirjam De Vreese
Offline editor: Liesbeth van Sele
Online editor: Sarah-Marie Ingelaere & Volstok Editor RAKET: Jelle Stroo
Character Design: Volstok
CGI: Rabbits Foot Studios
CGI producer: Sara Sundgren
Creative Director: Robert Fernstedt
Creative Lead: Lisa Abelli
Producer Assistant: Isabelle Askelöf
VFX supervisor / Compositing: Pär Wahlund
Character Design: Martin Jonsson
CGI Modeling / Compositing: Jesper Hallin
CGI Modeling / Animation: Martin Jonsson, Tobias Dahlén, Theodor Berg CGI Modeling: Daniel Svensson
Sound: Sonhouse
Grading: Didrik Braathen – TMLS Production partner photo: Crush
Photo producer: Femke Timmers Photographer: Kurt Stallaert Photography-assistant: Basiel Debrock Retouche: The Living Room