Mortierbrigade pakt dromen uit voor Dreamland

Net één maand voor sinterklaas rolde Dreamland zijn eerste campagne uit in samenwerking met een extern bureau. Dreamland riep de hulp van Mortierbrigade in om een creatieve campagne te ontwikkelen. Het resultaat van deze nieuwe samenwerking is te zien in een sinterklaasspot. De campagne nodigt kinderen uit om uit te pakken met hun dromen. Wat die ook zijn.
Het spotje van mortierbrigade vertelt het verhaal van drie broertjes. Je ziet hoe ze hun verlanglijstje voor de sint opstellen. Twee jongens vragen robots en actiefiguren van superhelden. De derde wil eigenlijk heel graag een pop, maar hij durft niet goed. En de droom belandt in de prullenbak. Wanneer de grote dag is aangebroken, merkt de derde broer tot zijn grote vreugde dat zijn droom wél uitgekomen is. Temidden van alle cadeaus staat er een pop. De spot eindigt met de boodschap: “Pak je dromen uit. Dreamland”.
“Met deze campagne willen we de discussie openen en aanzetten om speelgoed eens op een andere manier te bekijken, vanuit het standpunt van de kinderen en hun interesses. We vertrekken van wat het kind écht graag wil, en niet vanuit bepaalde stereotyperingen,” zegt Joost Berends, partner en executive creative director bij Mortierbrigade over de campagne.
De spot toont dat de Sint niet oordeelt waarmee (w)elk kind moet spelen. De boodschap is dat kinderen het gelukkigst zijn als ze kunnen spelen met speelgoed dat hen écht interesseert. Ongeacht of ze een jongen of een meisje zijn. Vincent d’Halluin, partner en strategic director bij mortierbrigade vult aan: “We hebben gekeken hoe we van de Sint echt het mooiste feest voor alle kinderen konden maken. Hoe kinderen opgroeien en opgevoed worden evolueert en als merk wil Dreamland mee evolueren met de wereld en inclusiviteit herdefiniëren.”
De spot wordt uitgezonden op alle nationale zenders. De campagne omvat verder ook radiospots, POS-reclame in de verkooppunten en social media content.
https://www.youtube.com/watch?v=FldV45dnB74
Credits:
Client: DreamLand
Client contacts: Dieter Struye, Elisabeth Verhaeghe, Gretl Lernout, Ellen Wilms
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Michiel Baeten, Frédéric Delouvroy
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin, Dorien Mathijssen
Lead Producer: Lore Meert
Producer: Margaux Mariens
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Manager: Jonas Van Bael
Social Media Creative: Tom Baetens
UX Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager:
Design: Kaatje Schreurs, Wim De Dobbeleer
Cross Media Designer/DTP: Vito Lattorata
Production Company: Czar
Director: Marit Weerheijm
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Martijn Melis
Art Director: Tanker
Editor: Fatih Tura
Grading: Joost Van Kerckhove
Online: Robin De Praetere
Post-production: Bieke De Keersmaecker
Music: 'Play On’ - Scott McFarnon
Written by Matty Benbrook & Scott McFarnon
Produced by Matty Benbrook
P&C 2019 Studio 45 Productions under exclusive licence to Cooking Vinyl Limited
Soundstudio: Raygun
Radio: Het Geluidshuis
Sound engineer: Koen Brandt, Patrick Voets
Productie: Christel Gysemberg, Leen Renders
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]