mortierbrigade recycleert @Work met Recupel Pick-up

Crea / News

Mortierbrigade hielp Recupel met de lancering en ontwikkeling van Recupel Pick-up: een vernieuwde dienst die afgedankte elektrotoestellen ophaalt bij bedrijven en organisaties. En dat volledig gratis. Zo maken we samen de elektronische afvalberg nog een stukje kleiner.

Ligt in jouw bedrijf een kapotte printer stof te vergaren? Begint die oude desktop uit de jaren stilletjes nu écht wel in de weg te liggen? Of kookt de waterkoker meer kalk dan water? Dankzij Recupel Pick-up ben je verlost van je oud en kapot elektro en doe je bovendien een goeie daad voor het klimaat.

Recupel lanceerde enige tijd geleden Smartloop. Omdat de dienst vernieuwd werd, werd ook het merk opgefrist. Daarvoor deed Recupel een beroep op Mortierbrigade. De brigadiers zorgden voor een nieuwe naam, een handigere en meer overzichtelijke website, maar ook werden er explainer video’s ontwikkeld in samenwerking met illustrator TimLetsGo. Daarnaast werd er gezocht naar extra mogelijkheden om de vernieuwde service in de kijker te zetten. Zo is er een samenwerking met het radioprogramma Stu Bru @Work. Tijdens de uitzending kunnen collega’s hun toestellen aan de presentator afgeven.

Bedrijven en organisaties die gebruik willen maken van de vernieuwde service kunnen zich aanmelden op recupel.be/pick-up. De campagne loopt online en in print.

Credits

Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Medina Boufekane, Valerie Simon
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Thomas De Boeck, Jannis Min Jou
Strategy: Michiel Noens, Maaike De Wae
Lead Producer: Anneleen Vande Voorde
Producer: Quentin Donckerwolcke
Social Lead: Lisa Smets
Social Creatives: Tine Van Daele & Ella Van Capellen
Photographer: Louis Vieille
Cross Media Designer/DTP: Cédric Van Den Plas
Illustrations: Tim Van den Broeck (Timletsgo.com)
Animation: Aad Verstraelen
UX Director: Pieter Nijs
UX Designer: Wout Leemans
Digital Project Manager: Jeroen De Bock, Thomas Leeters
Development: Merlijn Van Holder (Pandafish)