mortierbrigade roddelt met Bike for Brussels

Crea / News

best-4Binnenkort schakelen we weer over op winteruur. En omdat het dan sneller donker is, wil Bike for Brussels automobilisten ervan bewust maken extra voorzichtig te zijn voor de fietsers. mortierbrigade bedacht een radiocampagne waarin stevig geroddeld wordt en autobestuurders eraan herinnert dat fietsers altijd in de buurt zijn. Ook wanneer we ze niet zien.

Automobilisten zien fietsers niet altijd aankomen. De radiocampagne vertaalt dit feit op een grappige en herkenbare manier, namelijk: roddelen. Kwaadspreken achter iemands rug is één ding, maar betrapt worden door diezelfde persoon is pas echt gênant… De radiocampagne bestaat uit verschillende versies in hetzelfde, creatieve concept. Samen met de radiocampagne deelt Bike for Brussels een grote hoeveelheid fietslichtjes uit in verschillende delen van de stad.



Credits:
Client: Bike for Brussels
Client contacts: Sofie Walschap
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Geoffrey Masse, Nicolas Mouquet
Head of production: Charlotte Coddens
Producer: Margot Van Daele
Soundstudio: RayGun