Mortierbrigade stelt imago Defensie veilig

Crea / News

Begin dit jaar werd Mortierbrigade communicatiepartner van Defensie. En nu is de eerste campagne er: via tv, radio, online video, bannering en sociale media brengt het bureau de missie van Defensie bij de bevolking - Defensie doet alles, zodat jou niets overkomt. ​

De rol van Defensie is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Het conflict in Oekraïne bracht het belang van een sterk leger plots weer helemaal onder de aandacht. Om de meerwaarde van Defensie te benadrukken, vertrok Mortierbrigade vanuit de kerntaak van het leger: ze zijn bereid om tot het uiterste te gaan, zodat alle Belgen in alle rust en sereniteit hun leven kunnen leiden. Dat heeft het bureau vertaald in een nieuwe imagospot waarin de actieve rol van Defensie afgewisseld wordt met de rust van het dagelijks leven. Alle componenten komen aan bod: het Landcomponent, de Marine, de Luchtmacht, het Medische en het Cybercomponent. Een F16-piloot naast jongeren die chillen op een dak, een mijnenjager naast een gezin op een zomerse ochtend… Het contrast maakt duidelijk hoe de krijgsmacht achter de schermen actief is en altijd klaar staat om in te grijpen.

De film is gedraaid door het regisseursduo Sam Ostyn en Charlotte De Cort voor het producthuis Amok. Zij draaiden verschillende dagen tussen de militairen op diversie locaties in België. Het concept leeft verder ook in alle andere kanalen, de foto’s zijn het werk van Louis Vielle. In september volgt tenslotte ook een rekruteringscampagne volgens hetzelfde concept, die zich rechtstreeks richt op nieuwe kandidaten. 

Credits

Client: Defensie
Client contacts: Adrien Fonteine, Julie Delbouille, Marc Levenbergh, Damien Laethem
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Geoffrey Masse, Nils Ides
Client Services Director : Catherine Hamers
Production Director: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin, Chenling Zhang
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Social Lead: Lisa Smets
Creative copy NL : Morgane Choppinet, Ella Van Cappellen
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Video editor : Jelle Stroo
Producer : Pauline Walgraeve
Production Company - AMOK
Directors - Sam Ostyn, Charlotte De Cort
Photography - Louis Vielle
Executive producer - Filip Vangeffelen
Producer - Leonie Borgs
1st AD - Boris Kuijpers, Joke Pevenage
Casting Director - Wewewantyou agency
DOP - Stef Kwinten
Gaffer - Tinus Dam
1st AC - Max Franken
2nd AC - Sarah Van Backlé
Art Director - Studio cachet
Stylist - Inger Pedersen
MUA - Madona Iremashvili
Editor: Frederik Vandewalle
Post-production: Frames Post production
Grading: Xavier Dockx
Online: Robin De Praetere
Music: Peter Baert
Soundstudio: Raygun