Van 2 t.e.m. 8 oktober 2023 organiseert Mooimakers voor de zesde keer de "Week van de Handhaving". In die periode zijn er extra controles op zwerfvuil en sluikstorten. Je riskeert dus een zware boete als je betrapt wordt.
Gooi je je afval op de grond, naast de glasbol of uit het raam van je auto, dan kan dat een boete worden van maar liefst 350 euro. Letterlijk. Want Mortierbrigade en Burp Photo illustreerden visueel hoe je gedumpte winkelzak, pizzadoos, drankblikje of vuile peuk veranderen in een vuile boete. Op deze eenvoudige manier hoopt Mooimakers vervuilers wakker te schudden en hen duidelijk te maken dat je rommel achterlaten echt niet kan. De campagne zal te zien zijn via OOH en sociale media, alsook te horen op de radio.
Credits
Client: Mooimakers
Client contacts: Carole Michels
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Morgane Choppinet & Toon Vanpoucke
Michiel Baeten
Strategy: Maaike De Wae
Media & Comms Strategist: Chenling Zhang
Account Director: Evelyn Savels & Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Hanne Polé
Account Executive: Emma Robberechts
Social Lead : Lisa Smets
Social Media Creatives : Kato Vochten, Febe Ampe & Ella Van Cappellen
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Production Company: Bounce Rocks
Director: Burp
Photographer: Burp
Photo assistant: Alwin Vivey
Executive Producer: Roxane Lemaire
Producer: Charlotte Eggerickx
DOP: Arno Weijdema
Assistant Director: Rachelle Sluiter
Gaffer: Diego Smets
Editor: Annelies Carnoy & Seth Van Hoecke
Graphic designs: Wim Vandersleyen
Art Department: Burp
Soundstudio: Sonhouse