Mosquito kiest voor ACLVB
Naar aanleiding van de sociale verkiezingen van mei 2016 maakte Mosquito een reclamecampagne voor ACLVB. Zij lanceerden voor de Liberale Vakbond een tweeledige campagne: eerst een om kandidaten te zoeken, dan een om stemmen te ronselen. Het visuele concept daarvan moest passen bij de nieuwe identiteit van het ACLVB, maar moest ook dynamiek uitstralen. Omdat elk bedrijf anders is, ontwikkelde Mosquito een strategie dat past bij verschillende situaties: van bedrijven waar ACLVB al een sterke aanwezigheid heeft tot bedrijven zonder vakbond. De focus ligt op 'bewustzijn' of 'interesse'. Eerst en vooral moest duidelijk gemaakt worden waarom een vakbond nuttig kan zijn, vooraleer het ACLVB te kunnen introduceren. Het resultaat draagt een duidelijke link met de verkiezingen: de blauwe kleur is het hart van de campagne, terwijl de leuke slogans de aandacht trekken en het serieuze onderwerp toegankelijker maken. De campagne uit zich in posters, postkaarten, flyers, pakjes kauwgom om rond te delen en een krant. Digitaal bureau Intracto ontwierp daarenboven een campagnewebsite voor de vakbond, waarop u aan de hand van een quiz te weten kan komen of u al dan niet een geschikte kandidaat bent.