Mr Mark en de Jongen zijn terug!
Ze zijn er weer, de welbekende typetjes van Carrefour: Mr Mark en de Jongen. Vanaf vandaag kan u vijf dagen lang hun grappen en grollen horen in de radiospotjes van Carrefour Market. Het concept? We horen een klant vertellen waar ze van houden, zoals 'een lekkere bolognaise maken' of 'gerechten maken die lang moeten sudderen', waar de twee typetjes op leuke wijze op inspelen.
Peter Bulckaen (Mr Mark) en Stijn Steyaert (de Jongen) leggen uit hoe het draaien van de spotjes in zijn werk ging: « In het begin was het wel een beetje zoeken, » vertelt Bulckaen, die naast zijn reclamewerk voor Carrefour vooral bekend is voor zijn rol in de Vlaamse soap Familie op VTM. « Eerst moesten we op zoek naar wat werkt en wat niet werkt met die twee typetjes, en daarna moesten we ervoor zorgen dat we in de radiospotjes dezelfde relatie konden creëren als op televisie. » « Niet altijd gemakkelijk, » vult Steyaert aan, die vooral redactiewerk doet voor verschillende productiehuizen. « Alles moet er mooi binnen de tijd opstaan én je moet er natuurlijk voor zorgen dat je in je rol blijft. »
Leuk vinden ze het alvast alle twee: « Het is vooral erg fijn dat de reclame met Mr Mark en de Jongen blijft draaien, » vertelt Steyaert. « We spelen allebei ook nog mee in andere reclamespotjes, maar dit blijft nu al drie jaar lopen en dan is het altijd wel leuk om terug bij elkaar te komen. » « Zo een spotjes met vaste typetjes, dat werkt ook gewoon, » verduidelijkt Bulckaen. « Neem nu bijvoorbeeld Luk Wyns met Gamma… Je moet nog maar een halve toon horen en je weet al dat het reclame voor Gamma is. En dat is net hetzelfde bij Mr Mark en de Jongen. » En of ze sinds de saga ook veel aangesproken worden op straat? « Zeker! Als ik toevallig in de Delhaize of de Colruyt sta, krijg ik soms wel eens al lachend de opmerking: ‘Weten ze bij Carrefour wel dat je hier bent?’ »