Multicom krijgt nieuwe visuele identiteit

Crea / Design / News

22-m-multicomEen nieuwe visuele identiteit, een nieuwe positionering en een nieuwe website... Multicom, het merk ontwikkeld door bedrijf Turbel, ondergaat dit najaar enkele stevige veranderingen. Het Brusselse creatief bureau blcreative staat in voor de ontwikkeling.

Multicom bestaat vandaag al 22 jaar binnen Turbel en is in de Benelux een belangrijke speler geworden in bureaubenodigdheden. Het merk legt daarbij de focus op hoge kwaliteit en een goede klantenservice. De nieuwe website moet dan ook draaien rond klantenervaring, aan de hand van een eenvoudigde en comfortabele navigatie doorheen de site. Daarnaast zullen klanten met de nieuwe catalogus zelf templates van etiketten kunnen ontwerpen aan de hand van een applicatie, en ze opladen op het platform.

« In het begin dachten we aan een klassieke website, » vertelt Benjamin Leempoels, oprichter en creatief directeur van blcreative. « Maar gezien de sociaal geëngageerde verantwoordelijkheid van Multicom vonden we het beter iets innovatiefs uit te werken. Met de herpositionnering willen we het merk een creatief en aantrekkelijk grafisch imago geven. »