Multipharma en Becoming praten over gezondheid

Crea / News

Eind 2021 begon een mooie samenwerking tussen Becoming en Multipharma. Die leidt nu tot een nieuwe imagocampagne waarmee het Belgische merk zijn basispositionering bij de Belgen herbevestigt. 

Met iedereen over koetjes en kalfjes praten is geen probleem. Maar hoe zit het met onze gezondheid? Kunnen we daar wel zo gemakkelijk over praten? En in wie hebben we echt vertrouwen? Om deze vragen te beantwoorden, voerden Multipharma en Becoming, in samenwerking met iVOX, een grootschalige enquête over de gezondheid van de Belgen. Hieruit blijkt dat de Belgen weinig over hun gezondheidsproblemen praten omdat ze anderen daarmee niet willen lastigvallen. En wanneer ze het wel over hun gezondheid hebben met een zorgverlener, vinden de Belgen het advies van hun apotheker een echte meerwaarde. Toch is lang niet alles bespreekbaar.

Vandaar de headline van deze nieuwe campagne: “Praten over mijn gezondheid, dat doe ik met mijn Multipharma-apotheker.”

Voor iedereen een reminder hoe belangrijk de relatie met je apotheker is voor je welzijn en gezondheid. Multipharma wil gezondheidszorg toegankelijk maken voor iedereen. Dat begint met goed kunnen luisteren en vertaalt zich in begrijpelijk advies.

“De apotheker is een belangrijke schakel in de eerstelijnszorg en speelt ook een essentiële maatschappelijke rol. Actief luisteren en empathie zijn eigenschappen die bijdragen tot een sterke vertrouwensband met de klant. De aandacht voor deze waarden bewijst het menselijke engagement van Multipharma,” vertelt Julien Riviezzo van Becoming België.

Deze boodschap wordt vanaf midden november uitgezonden op de radio. Een primeur voor Multipharma met een jingle die sympathie en vertrouwen opwekt en een herkenbare auditieve aanwezigheid op de Belgische markt creëert. Geruggensteund door een campagne op sociale media, via DOOH, in de verkooppunten en in online filmpjes met verschillende spots.

De enquête die voorafging aan deze campagne maakt ook deel uit van een PR-campagne opgezet door Evoke en verschijnt in de dagbladen. De ideale gelegenheid voor CEO Geert Reyniers om zich uit te spreken over de rol van de apotheker in de huidige samenleving.