Multipharma en Becoming with Lielens gaan samen zorgen voor de Belgen

Crea / News

Apothekersketen Multipharma staat op een belangrijk kruispunt. De vergrijzing laat zich immers meer en meer voelen en een stijgende levensverwachting betekent echter ook een hogere en andere nood aan zorg. Met tal van faciliterende producten en een programma dat focust op operationele uitmuntendheid en een ontwikkeling van innovatieve farmaceutische zorgdiensten wil Multipharma de toonaangevende partner zijn in deze vernieuwde zorg.

Na een bureaupitch werd Becoming with Lielens gekozen als toekomstige communicatiepartner. “Op vlak van positionering was het meteen een schot in de roos met .becoming with Lielens. Hun visie en creatieve uitvoering was helemaal wat we hadden verwacht. Zelfs iets te ver gaand, maar we hebben liever een bureau dat meedenkt en dat ons uitdaagt, dan een bureau dat enkel doet wat we vragen,” vertelt marketing directeur Christophe Burre.

“Aangezien de zorg sterk evolueert dient Multipharma mee te evolueren. Voor onze positionering hebben we zeer sterk gefocust op het menselijke aspect en dit in een vernieuwende, toegankelijke look and feel,” vult Jeroen de Jong, creatief directeur van Becoming with Lielens, aan.

De taak van Becoming with Lielens is om de herpositionering van Multipharma te begeleiden, inclusief een nieuwe huisstijl, maar ook verschillende themacampagnes ontwikkelen, en het zorgaanbod opwaarderen. “Dat Multipharma ons vertrouwt zie ik als een bewijs dat we enerzijds de nodige experten in huis hebben om de verschillende aspecten van hun communicatie in goede banen te leiden, anderzijds dat we een middelgrote structuur hebben waar nog plaats is voor veerkracht en snelheid bij urgenties,” besluit account director Sandra Wille.

De eerste campagne van deze samenwerking werd in januari gepubliceerd. “Ik kan het!” is de impuls die Multipharma en Becoming with Lielens aan hun patiënten wilden geven om hen te helpen hun nieuwe voornemens voor 2022 te verwezenlijken. Momenteel loopt er al een tweede campagne rond zonbescherming met als claim “Een goed beschermde huid, daar zorgen we voor”.

Credits

Klant: Carole Willaert, Pierre-Antoine Van Wijmeersch & Christophe Burre
Creatieve Directie: Jeroen de Jong
Creatie: Veerle Guiljam, Iris Janssens, Carmelo Giuno
Grafici: Vickie Hupin, Laurent Bernaerd, Tanguy Thelen
Accounts: Alizée Clermont, Isaure Debavelaere & Sandra Wille